Inlägg från: Noomi |Visa alla inlägg
  • Noomi

25/8-2007 del 2

Annisen - Jepp, imorgon är det. Svärmor och svägerskan ville också med, så de lär inte ha några tårtor kvar när vi varit där. :D

;o) Du kan ju kapa släpet om du gärna vill ha den klänningen, borde väl funka?
    Vad är det för ring du beställde?

• Noomi

;o) - Vad trist. Vi ska också gifta oss utomhus så jag kan inte heller ha släp.
    Ja, jag kan nog se ringen framför mig. Låter jättefint, älskar diamanter på kanten!

Jepp, ska absolut återkomma med vad vi fastnade för. Vi kommer prova lite olika chokladmousser och sen nåt som bryter av lite. Vi får se vad det kan bli. :)

• Noomi

Annisen - Låter helt underbart gott! Hur ska den se ut då?

• Noomi

Ja, jag fattar allt utom vasen, den har jag inte koll på..hmm.
    Har du smakat moussen tillsammans med sugarpaste? Är lite orolig för att det ska bli för sött.

• Noomi

Eller jo.... vaserna kommer alltså inte synas eftersom blommorna hänger ner på sidan. Eller?

• Noomi

Det låter lovande. Har inte smakat sugarpaste själv, men bra då att det inte är allt för sött.
    Få se i eftermiddag om vi lyckas bestämma oss var smaker, sugarpastens vara eller icke avara osv. Jag tvivlar. :D

• Noomi

Just ja...tårtan låter jättefin!

• Noomi

Ok..så här post tårtprovning kan jag ju bara säga, Mums! Tror det kommer bli hur bra, gott och snyggt som helst!
    Smaken blev kladdkakebotten, vit chokladmousse och hallonganache. Heaven!

• Noomi

Ok, min tur att försöka göra en någorlunda förklaring! :D
    Det kommer vara tre olika delar på en ställning, det klassiska med störst längst ner och sen mindre och mindre. Tårtan kommer vara till största delen vit (eller ja, vit chokladvit), sen kommer det vara tunna chokladplattor på sidorna med svarta stänk på.
    Delarna kommer sen dekoreras med svarta rosor, hallon och några grässtrån. Nån som fattar nåt?

Svar på tråden 25/8-2007 del 2