Inlägg från: fru Vargtass |Visa alla inlägg
  • fru Vargtass

Känn en doft av kärleken

Är det nån som vet om det finns någon annan text på "Känn en doft av kärleken" (från Lejonkungen) än den som sjungs i filmen? Refrängen är ju jättevacker men verserna passar ju inte riktigt på ett bröllop. Jag tror inte att den engelska texten är samma i filmen och i Elton Johns version, men jag kan ha fel.

• Svar på tråden Känn en doft av kärleken
  • fru Vargtass

Jädrar vad snabba ni är! Tack ska ni ha. Då får jag väl helt enkelt acceptera att det inte finns nån bättre svensk text. Det får väl bli den engelska versionen då, om vi ska ha den. Men jag tycker att den svenska refrängen är så vacker! Och Lejonkungen är ju den bästa film som gjorts någonsin! :) Får väl försöka hitta på en egen text till verserna.. :D

• fru Vargtass

aec: Jag är ganska bra på engelska, men orginaltexten är verkligen inte lättöversatt! Ärligt talat så är många av textraderna ganska märkliga när man tänker på dem... Men det kanske är nån annan som är mer kvick i huvudet än vad jag är?

• fru Vargtass

Nja det där med poesi är ju inte min bästa gren... Men det kan ju vara värt ett försök.

Svar på tråden Känn en doft av kärleken