Inlägg från: K -76 |Visa alla inlägg
  • K -76

Januari 2007, nu gifta.

Nu har jag tjuvkikat på Skidbruds bilder. Jättfina!

stormvind:
    Då måste du ju berätta, När, Var, Hur?!?

Hur går det med de nya efternamnen? Har många av er bytt? Mannen har inte riktigt förstått att han inte heter -son längre, iaf inte när han svarar i telefonen på jobbet...

(Och så ryser jag lite till över det där klippet... "Why did you let me cut of my hair??" Ja, vad skulle man ha gjort? På träningen lär vi oss iaf att springa fort från personer med vass föremål i händerna)

• K -76

Stormvind:
    Vilka jättefina bilder, och vilken häftig överraskning. Jag var gäst på ett sådant bröllop en gång, och den där adrenalinkicken man får när man inser att de faktiskt står där och gifter sig är väldigt häftig, så era gäster är bara att gratulera (och ni också, så klart!)

Efter att man skickat in om namnbyte så kommer det ett personbevis från skatteverket med det gamla och nya namnet på, som man får ha med sig och visa upp om det skulle behövas. Det tog mannen 3 dagar att få sitt. Vägverket skickar ut ansökan om nytt körkort pga namnbyte automatiskt. Tog drygt en vecka, tror jag. I samma veva kom också nya bankkort. Vissa instanser uppdaterar ju inte sina register mot skatteverket (tex AmEx, har jag märkt), så då får man skriva dit själv. De brukar vilja se det där personbeviset.

Nu ska jag ringa vår fotograf och fråga vänligt om han inte kan RAPPA PÅ med bilderna lite...

• K -76

Stormvind:
    Menar du min länk? Det var inte till några bilder, den var till en artikel ang en film på YouTube (som Halvar la in i förra tråden) där en brud kommer in till sina tärnor efter att ha varit hos frisören innan vigseln. Bruden bryter ihop totalt över frisyren. Så till den grad att hon klipper av sig håret! Det var alltså fake (förutom att skådespelerskan faktiskt klippte av sig håret).

Har fått några bilder från vårt bröllop från mamma idag, ska lägga upp dem i morgon.

• K -76

Man ser det man vill se...

Här är iaf några riktiga bilder...:

Bön över ringarna:
    i114.photobucket.com/albums/n267/Kirko_00/Brollop/IMG_0917.jpg

Brudkyssen:
    i114.photobucket.com/albums/n267/Kirko_00/Brollop/8.jpg

Riskastning:
    i114.photobucket.com/albums/n267/Kirko_00/Brollop/10.jpg

Läser vigselbevis (lite osäkra på om det gick igenom... )
    i114.photobucket.com/albums/n267/Kirko_00/Brollop/15.jpg

Ju-jutsu-tårta (det synns inte riktigt att de är fyrkantiga):
    i114.photobucket.com/albums/n267/Kirko_00/Brollop/21.jpg

• K -76

Tack, tack! (Upptäckte att det ju iofs inte var bilden på bönen över ringarna som jag klistrat in, men ringpåträdningen funkar ju den med...)

Tårtan var mycket godare än den var snygg. Eftersom vi ville ha den efter ett tema var den ju inte så traditionellt dekorerad, utan vi satsade på krämen i mitten istället

NinaHq:
    Ser fram emot det!

(Jag lyckades glömma mina ringar i träningslokalen igår! Ooops...)

• K -76

Wunja: Roligt att ni fick en så bra resa! Snabba dig med korten!

Stormvind: Är han flygrädd? Isf finns ju bra hjälp att få, det lärde vi oss ju i Sällskapsresan... Nej, det där med flygrädsla är knepigt. Det blir värre med åren, säger de också, så man kan ju inte direkt hoppas att det går över. Vart hade du velat åka, då?

Själv har jag just fått jobbet att installera Photoshop i min bärbara dator (för att jag behöver det SÅ mycket i jobbet som jag slutar på om 1,5 månad... Jaarå!). Där kan man ta bort och lägga till allt möjligt, ju! Snart kommer det att se ut som om vi gifte oss på en solig strand...

• K -76

Ser fram emot berättelsen och bilderna, Helly!

Själv har jag just fått mitt drömjobb, helt fantastiskt! Hoppas bara att det känns lika bra när jag väl börjat.

• K -76

Om jag hade valt så hade jag bara gjort en resa. "Man har bara en smekmånadsresa", liksom. Sedan är det ju det där med att ni gillar skidåkning, och då blir det mer komplicerat, men alt 2 är iaf mitt val.

Wunja:
    Jag ska jobba som forskare i funktionell farmakologi på ett företag som bla jobbar med att ta fram ett allergivaccin.

Svar på tråden Januari 2007, nu gifta.