Inlägg från: Wunja |Visa alla inlägg
  • Wunja

Januari 2007, nu gifta.

Hej tjejer!

Vi har precis återvänt från vår bröllopsresa som gick till St. Lucia i Västindien. Det var helt underbart, precis vad vi hoppats på :) En orgie i god mat, härlig värme, klarblått vatten, vacker natur och rejält med avslappning. Vi bodde i en stuga på en liten, ganska avsides resort som heter Ti Kaye Village (www.tikaye.com) och det var verkligen toppen. Känns lite trist att vara hemma i "verkligheten" igen, men men.

Vi har fått fotona från fotografen på en CD, så nu gäller det att välja ut de vi tycker bäst om. Svårt! Jag lägger ut en länk här så fort vi har ett fotoalbum att visa upp.

Känner igen problemen med att vänja sig vid ett nytt efternamn och namnteckning! Däremot tänker jag inte kasta kartan, är faktiskt inte det minsta intresserad av att skaffa barn än, trots att folk börjar fråga ;)

• Wunja

Helly-07: Grattis! Vad härligt att både bröllopsdagen och resan blev så bra :)

K-76: Grattis till dig också? Vad är det för jobb?

Jag har fortfarande inte fått igång min sajt än tack vare det usla webbhotellet, men jag jobbar på det...

• Wunja

Skidbrud: Vi hade aldrig tidigare åkt till något så exotiskt resmål men vi kände att om vi någonsin skulle göra något sådant så skulle det väl vara på smekmånaden. Utifrån det perspektivet skulle jag rösta för alt. 2, men å andra sidan tycker ni ju om skidåkning och det är ju kul att göra två resor så det är ett svårt val!

Vi var som sagt jättenöjda med vår resa till St. Lucia. Vi fick liksom den (för oss) perfekta blandningen med sandstränder, vajande palmer och piña coladas men även trevliga utflykter i vacker natur och riktigt god mat. (Jag skulle ha blivit uttråkad om det enda som fanns att göra var att ligga på stranden.) Sedan finns det ju olika typer av boendealternativ; vi valde att undvika de jättestora resortsen med all-inclusivepaket till fördel för en liten, mer intim resort men det är ju en smaksak.

Summan av kardemumman är att jag definitivt kan rekommendera St. Lucia som resmål, men sen får ni nog själva försöka fundera ut vilket av alt. 1 och 2 som känns mest lockande! Härligt blir det nog oavsett vad ni väljer :)

• Wunja

Vi bokade via resebyrån Lime Travel och flög med British Airways (som för övrigt bjöd oss på champagne på flygningen till St. Lucia :)).

• Wunja

K-76: Det låter jättespännande! Grattis än en gång :)

• Wunja

Grattis Fixit, det låter som om ni hade det toppen både på bröllopet och resan! Och grattis till det blivande tillskottet i familjen :)

Svar på tråden Januari 2007, nu gifta.