• grekens

tärna

Hallå där!!
    Har ett "litet" problem...
    Vi gifter oss i höst, skitkul men mycket att stå i..
    Blev i helgen tillfrågad av en av mina närmaste vänner om jag ville va tärna på hennes bröllop som är i sommar, blev förståss JÄTTE glad, vilken ära:)
    Det som jag har kommit på nu vid närmare eftertanke är HUR jag ska hinna med allt, jag menar det finns ju massa saker som förväntas av en när man är tärna, jag vill ju vara en så bra tärna jag kan...Problemet är att vi bor 30 mil ifrån varandra o jag känner inga av hennes "nya" vänner. Hur ska jag kunna plannera en "hippa" till henne? Känner inte ens till den stad hon bor i....
    Hjälp.. känner redan att jag inte räcker till..

• Svar på tråden tärna
  • grekens

Ja, man kanske kan "lägga över" lite av planneringen till dom som bor på samma ort,det är ju lättare för dom som känner till vad som finns att göra. Självklart ska jag ringa tjejerna o prata med dom, presentera mej osv, kanske det känns som man känner varandra lite när man ses:) Jag måste ändå ha kontakt med hennes m2b eftersom dom har barn ihop o det måste ju klaffa med hippan. Vill bara inte att det ska verka som att jag smiter undan min uppgift om jag ber tjejerna kolla lite, känns som om jag lastar över..

• grekens

Jo, det är klart..
    Blev bara lite stressad när jag insåg att det är en jättegrej att vara tärna...JÄTTEKUL men vill ju ta det på allvar..
    Ska ju stå brud i mitt eget bröllop också..
    Sover, andas, äter brölop nu för tiden så är kanske lite känslig;)

• grekens

Det är sant...
    Nog bra med ett avbrott i allt o koncentrera sej på någon annan, det är ju deras stora dag allt leder till o jag vill självklart att det ska bli en av deras lyckligaste..
    Tack för peppningen..
    Jag ska nog fixa det här.
    kanske inte blir en perfekt tärna men lycklig:)

• grekens

Självklart kommer jag att finnas där för henne när hon behöver mej, det gör jag ju annars också..
    det var/är nog mest hippan jag yrade över, är ju spm många andra här nybörjare på bröllopsplannering;)
    Va btw på mässan på grand hotell idag, blev inte så mycket klokare men inspirerad:)

Svar på tråden tärna