• lotta49

sterilisering?

Hej. Jag undrar om det är någon där ute som steriliserat sig eller tagit bort allt så att säga?

Jag och min m2b väntar mitt tredje och hans första barn och vi är överens om att vi inte ska ha fler barn. Då jag inte kan använda vare sig p-piller,kondom eller spiral så funderar jag nu på att sterilisera mig. Reaktionerna har varit blandade så därför undrar jag om det finns någon som gjort ingreppet eller som ska göra? Hur reagerade omgivningen?

Blir glad för alla inlägg om detta ganska känsliga ämne.

• Svar på tråden sterilisering?
  • lotta49

Jag förstår precis vad du menar. Kan tycka att folk borde ha ganska bra förståelse för detta i alla fall när det gäller mig.

Jag är 27 år gammal, får snart mitt tredje barn och vill vekligen inte ha fler. Då borde man ju tycka att detta är rätt. Jag har hållt på i säkert tio års tid nu för att hitta "rätt" preventivmedel men har gett upp nu. har genomgått två st aborter samt fått flera missfall pga att jag blivit gravid trots p-piller och kondom så det orkar jag inte heller med.

Det jag är mest rädd för är att min sex-lust ska bli mindre eller rent utav försvinna, därför vill jag så gärna veta om någon har erfarenheter.

• lotta49

Åh, tack så mycket snuttungen för ditt inlägg, nu är jag bara ännu mer säker på att jag gör rätt. Det är så himla skönt att detta alternativ finns för oss som faktiskt inte kan använda oss av andra typer av preventivmedel.

Jag reagerar precis som du av alla dessa "medel" du precis räknade upp, vill bara att fler där ute ska veta att det är ett rent helvete.

Vill även tacka pickolina för all info och alla goda råd jag fått av dig.

Tack så mycket!

Svar på tråden sterilisering?