Rapport från bröllopsmässa på Grand!
Ja, så har man varit på sin första bröllopsmässa... Har hört både ris och ros om tidigare år. Hur var då årets mässa? Jag var där på vip-kvällen! Nej, jag är ingen speciell person, eller vi är väl alla speciella, vi är ju brudar Men jag är ingen vipare, jag köpte biljetter eftersom jag inte kan gå lördag eller söndag.
Nå, hur var då mässan! Ja, vad ska jag säga... Det var en hel del utställare men om man går för att titta på en hel massa klänningar och smycken så blir man nog besviken. Jag tror mässans största behållning blir för dem som pratar med olika företagare och knyter kontakter.
Det som fanns och titta på var som att bläddra i en tidning med annonser. Fördelen är ju att man kan prata med en person och ställa en del frågor.
Uppträdandet, som var bara för fredagkvällen, var ingen höjdare...tyvärr! De hade en del klänningar men också en del med framtidensdesign. En hel del kul kläder men inte bröllopsrelaterat och det var trist. En vanlig modevisning så hade det varit roliga att titta på.
Jag tror modevisningarna lördag och söndag blir bättre, i alla fall om man ska tro de som jag pratade med som ställde ut klänningar. Gotlandsbåset var tomt, de hade inte dykt upp än...typiskt eftersom vi ska gifta oss på Gotland
Lite fundersam blir jag över arrangörens plan, lite amatörstämpel över det hela. Det skulle kunna vara bättre, tajtare och bättre uppträdanden.
Tja, summan av kardemumman är väl att jag tror jag skulle få ut mer av att boka in en heldag med en kompis och gå runt i olika affärer och mysa. Men visst är det trevligt att gå omkring på Grand och tänka på att om exakt ett år gifter vi oss...