• Gotland -08

Rapport från bröllopsmässa på Grand!

Ja, så har man varit på sin första bröllopsmässa... Har hört både ris och ros om tidigare år. Hur var då årets mässa? Jag var där på vip-kvällen! Nej, jag är ingen speciell person, eller vi är väl alla speciella, vi är ju brudar Men jag är ingen vipare, jag köpte biljetter eftersom jag inte kan gå lördag eller söndag.

Nå, hur var då mässan! Ja, vad ska jag säga... Det var en hel del utställare men om man går för att titta på en hel massa klänningar och smycken så blir man nog besviken. Jag tror mässans största behållning blir för dem som pratar med olika företagare och knyter kontakter.

Det som fanns och titta på var som att bläddra i en tidning med annonser. Fördelen är ju att man kan prata med en person och ställa en del frågor.

Uppträdandet, som var bara för fredagkvällen, var ingen höjdare...tyvärr! De hade en del klänningar men också en del med framtidensdesign. En hel del kul kläder men inte bröllopsrelaterat och det var trist. En vanlig modevisning så hade det varit roliga att titta på.

Jag tror modevisningarna lördag och söndag blir bättre, i alla fall om man ska tro de som jag pratade med som ställde ut klänningar. Gotlandsbåset var tomt, de hade inte dykt upp än...typiskt eftersom vi ska gifta oss på Gotland

Lite fundersam blir jag över arrangörens plan, lite amatörstämpel över det hela. Det skulle kunna vara bättre, tajtare och bättre uppträdanden.

Tja, summan av kardemumman är väl att jag tror jag skulle få ut mer av att boka in en heldag med en kompis och gå runt i olika affärer och mysa. Men visst är det trevligt att gå omkring på Grand och tänka på att om exakt ett år gifter vi oss...

• Svar på tråden Rapport från bröllopsmässa på Grand!
  • Gable

Tack för rapporten! Någon som har varit där idag och har lust att berätta?

• MirellaBlue

Jag var på mässan idag och jag tyckte att det var helt OK. Jag vet ju inte hur VIP kvällen var, men visningen idag var bra, många fina klänningar och buketter i visningen. Håller dock med om att underhållningen var sådär, kändes inte så proffsigt. Däremot tyckte jag att underhållningen inne i den andra salen, bl.a. Viktoria Krantz var där och sjöng och det var jättebra! Det var kul att se och höra henne live, eftersom vi funderat på att anlita henne efter fina vitsord här på forumet :)
    Tyckte också att det var många bra utställare, allt från klänningar, ringar, festlokaler o.s.v. Jag tyckte att jag fick ut en hel del av dagens mässa, men det är säkert individuellt.

• N&N

Jag är klart besviken på mässan, var där idag lördag. Det hela hade kunnat göras mycket professionellare, för showen var seg och mycket Linda Bengtzing även om hon var charmig. Fanns ju inte mycket att köpa, hade förväntat mig lite smycken, tiaror, underkläder och sånt till bra mässpriser. Rörigt var det med så många utställare i så många olika rum. Tänk vad mycket bättre man hade kunnat göra en bröllopsmässa! Men mysigt med liittee inspiration iaf, men jag håller med ovanstående, besök på bröllopsbutiker hade gett mer....

• Jagsaja

Puffar lite för att höra fler åsikter...

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Tack för rapporten,då kan jag vara hemma med gott samvete:)Utan att undra om jag missat något;)

• beach

Jag är på väg dit nu. Men nu blir jag lite tveksam om det är värt det.

• tree

Hej!

Jag gick till mässan igår . det var ok men inte värt de 160 kr! jag tror att det är en konstigt tid av år att har det faktist. så mycket av underhållningen var saker som man har bokat för 6 månader sen!... det skulle har varit mycket bättre om det var i hostas, så att man kunda prata med alla innan man hade bokat allting för bröllopet redan. hhmmm. iaf det var röligt att se rumet i grand hotel!

det var många smycken ställe som var bra. men så många verker ha samma typ!

• Sofia08

Jag är lite besviken på mässan. Tyckte att det var lite rörigt, och sen är det så jobbigt med alla försäljare som "hoppar på en". Eftersom jag var så ivrig och inte kunde vänta köpte jag alla nya bröllopstidningar tidigare i veckan, och det var ju dumt när man kunde köpa dem där til mycket billigare pris..(hade väl det på känn redan innan, men ändå) Köpte nya numret av Allt om Bröllop och sedan Panduros nya bröllopsbok.
    Var besviken på klänningarna på visningen, ingenting som föll mig i smaken. Jag hade också hoppats få se lite mer exempel på dukningar och färgteman. Men det var ändå kul att vara där och frossa i planering heeela helgen!!

• beach

Nu har jag kommit hem från mässan. Jag tyckte det var bra! Köpte en enkel tiara från Puder för 85 kr och ett strumpeband!!
    Klart godkänt :)

• Elin 2002-02-02

Hej, vilket uppträdande var det som ni inte gillade? Jag hann inte se så mycket av brudvisningarna..

Svar på tråden Rapport från bröllopsmässa på Grand!