• Gotland -08

Rapport från bröllopsmässa på Grand!

Ja, så har man varit på sin första bröllopsmässa... Har hört både ris och ros om tidigare år. Hur var då årets mässa? Jag var där på vip-kvällen! Nej, jag är ingen speciell person, eller vi är väl alla speciella, vi är ju brudar Men jag är ingen vipare, jag köpte biljetter eftersom jag inte kan gå lördag eller söndag.

Nå, hur var då mässan! Ja, vad ska jag säga... Det var en hel del utställare men om man går för att titta på en hel massa klänningar och smycken så blir man nog besviken. Jag tror mässans största behållning blir för dem som pratar med olika företagare och knyter kontakter.

Det som fanns och titta på var som att bläddra i en tidning med annonser. Fördelen är ju att man kan prata med en person och ställa en del frågor.

Uppträdandet, som var bara för fredagkvällen, var ingen höjdare...tyvärr! De hade en del klänningar men också en del med framtidensdesign. En hel del kul kläder men inte bröllopsrelaterat och det var trist. En vanlig modevisning så hade det varit roliga att titta på.

Jag tror modevisningarna lördag och söndag blir bättre, i alla fall om man ska tro de som jag pratade med som ställde ut klänningar. Gotlandsbåset var tomt, de hade inte dykt upp än...typiskt eftersom vi ska gifta oss på Gotland

Lite fundersam blir jag över arrangörens plan, lite amatörstämpel över det hela. Det skulle kunna vara bättre, tajtare och bättre uppträdanden.

Tja, summan av kardemumman är väl att jag tror jag skulle få ut mer av att boka in en heldag med en kompis och gå runt i olika affärer och mysa. Men visst är det trevligt att gå omkring på Grand och tänka på att om exakt ett år gifter vi oss...

• Svar på tråden Rapport från bröllopsmässa på Grand!
  • Anna Sommar

Jag är också hemkommen från mässan och är också besviken. Modevisningen var bra.. dock alldeles för lite herrkläder.

Saknade uppvisning av blomsterarrangemang och buketter, dekorationstips, dukningstips m.m.

Det var dåligt ljus i sin helhet i lokalen. På vissa ställen saknade montrarna ljus exempelvis vid ett litet bord med inbjudningskort.

Jag hade nog också hoppats på lite mer bröllopssångförslag.. fast det kanske var mer sånt på VIP-kvällen.

• MirellaBlue

Håller med om att det kunde ha varit mer sångförslag, men det lilla som var d.v.s. Viktoria Krantz framträdande tycker jag var jättebra och vi har bokat henne nu! :)

• Gotland -08

Anna Sommar: Nej bröllopssångförslag fanns inte på VIP-kvällen, inte som jag såg eller hörde. På VIP-kvällen var det dessutom en hel del utställare som inte var där...

• Sofia08

Jag saknade också blomsterarrangemang!! Och herrkläder! Tyckte inte att det var nåt som var tilltalande på modevisningen. Förutom Linda Bengtzing, hon var bäst på hela mässan!! Ha,ha.

• Elin 2002-02-02

MirellaBlue: Törs man fråga vad ni får betala för Victoria? Valde ni av hennse egna sånger, eller ska ni ha av andra?

Ni andra som saknade sångförslag, hur skulle ni velat ha fått dem på mässan? Framförda av sångare, nedskrivna på blad eller i bok, eller kanske möljighet att kunna köpa noter? Bara nyfiken, för det verkar som flera tänkt på detta..

• MirellaBlue

Elin:
    Hon tar 3000 kr. Hon sa att hon nyligen gått upp i pris p.g.a att hon numer tar med en egen musiker också. Det känns dock helt ok med tanke på att vi verkligen vet vad vi får för pengarna! Vi kommer att ha hennes "Som en saga", men sen vet vi inte. Vi vill nog ha tre sånger, så vi får fundera lite.
    Vi köpte den samlingsskivan som hon sålde på mässan också och på den finns massa förslag på låtar, både gamla och nya, så vi får se om vi hittar något där :)

Som icke musikkunnig själv, så föredrar jag att kunna lyssna på låtförslag, antingen live av sångare på mässan eller på CD t.ex. Noter hade inte hjälpt mig ett dugg och jag tror inte att en lista på titlar hade hjälpt heller. De man känner till vet man ju redan hur de låter liksom.

• Elin 2002-02-02

MirellaBlue: Då gissar jag att 3000:- är inklusive hennes musiker (alltså 3000 för båda) ? I så fall är det ju ett jättebra pris.

Hörde henne lite på mässan, men har inte hört skivan.
    Vart gifter ni er förresten?

• Lilla jag...

till er som va på mässan idag...under visningen av brudklänningar kl15 så spelades en låt som lät som panflöjtar..har någon en aning om vad det var för en låt? vill så gärna ha den på mitt bröllop :)

ps. förlåt om jag snodde tråden en stund...

• SaraV

Hallå. Måste bara fråga.

Har tänkt å åka på mässan i uppsala.
    Men vet inte riktigt.

Finns det mycket man kan köpa där? Eller är det mer å titta å få ideer?

Tack på förhand

• förhoppningsis

var där på söndagen, hade redan det mesta klart men ville ha inspiration, blev oxå besviken, massa ringförsäljare men väldigt lika utbud, sen väldigt många "festlokaler"
    saknade blomster dekorationer och buketter, skor och underkläder + tiaror. dvs det jag behövde och ville ha. Hittade bara en enda utställare med underkläder och det var VIctor + victoria, men de hade nästan inget i montern =(
    Ett par chokladtillverkare var där, men hade gärna sett fler tårtor och förslah på dukningar.
    Klänningsvisningen var väldigt mycket linda bengtzing och väldigt lite klänningar. Mer herrkläder gärna!! Ni som såg visningen, alltså genomskinliga vita boxer någon?? Nej tack!!

Tror at mässan hade gett mer om jag hade börjat mitt brölopsplanerande där istället för att som nu ta det när allt är nästan klart...

Lilla jag
    Nästan helt säker på att det var "The Rose" de spelade på panflöjt, den ar jättefin!

• tree

Elin 2002-02-02
    jag vill köpa notar! det vore bra om man kunde har gjort på mässan!

jah saknade också blomster dekorationer och buketter, skor ock herrkläder!... det var för lite utbud att man kunda köpa....

jag hålla med 'förhoppningsis' precis som jag sagt tidigare! det skulle var bättre om det hade varit i september inna alla har bokat allt... eller hur?!

• förhoppningsis

lite roligt att skattemyndigheten var där och delade ut hindersprövningsblanketter =)

• Lilla Li

:D Jag känner mig väldigt nöjd med att inte ha gått på någon bröllopsmässa - särskilt efter att ha hört från er här! Har alltid misstänkt att det inte är något jag skulle gilla. :)

• Lilla jag...

förhoppningsis...

tack så mycket! jag ska genast sätta mig och leta efter den :)

• Lilla jag...

halloj igen. nu har lag lyssnat på den låten men det lät inte riktigt som jag minns den så det kanske är en annan?

något annat förslag på vad det kan vara?

• förhoppningsis

min första tanke var Sailing med rod stewart iof... kan ha varit den.

• Lilla jag...

tyvärr. det var nog inte den heller. jag tror inte att det är en av de kända låtarna...eller så är det bara jag som har väldigt dåligt minne...
    men vet ni några andra bra låtar med just panflöjt? tyckte det lät jätte fint att ha i kyrkan :)

• Elin 2002-02-02

SaraV: På brollopsmassan.se finns all info om alla fyra mässorna som Ann-Christin arrangerar denna vår. Först nu i Sthlm, sedan Västerås, Örebro och Uppsala.
    Där finns oxå listor på alla utställare som kommer att finns på plats, så ett tips är att kolla där, för att se om just "dina favoriter" står där.

• Knights tale

Jag var på mässan under lördagen och tyckte att det var klart givande! Visst, jag har jättemycket kritik att komma med. Till exempel att det inte fanns en enda florist med buketter. Jag som så gärna ville testa storlekar och former! Eller att det inte fanns någon mat att köpa, vi var ju där i massa timmar och stackars mamma blev ju alldeles slutkörd.

MEN - alla tävlingar! Uj så kul! Man kunde verkligen vinna massor med saker. *Hoppas hoppas*

Och en massa rabattcheckar har jag med mig hem, bland annat på underkläder, Mattonbutiken och ringar. 10 eller 20 % om man handlar innan sista mars. Eftersom rabattchecken på ringen kommer göra att jag spar mer än 1000 kr har mässan betalt sig flera gånger om. Trots att jag blev lurad att förbeställa biljetter.

• jooki

Någon som har koll på när vinnarna i tävlingarna skulle presenteras? Skulle inte vara fel att vinna ringen ;)

Svar på tråden Rapport från bröllopsmässa på Grand!