• Snowsee

    Webcammar...?

    Skulle behöva skriva av mig lite. Tror att jag har upptäckt att min sambo visar sig själv i webcam när jag sover/inte är hemma. Det har hänt ett antal ggr att jag sett att webcammen varit igång och varje gång så är den riktad neråt, mot de mer privata delarna, som jag kan tolka det.... När jag frågat honom vem han cammat med så brukar han svara en kompis namn. Men vet inte om jag tror på det. Vill så gärna tro honom men ngt tar emot. Vet inte heller hur jag ska ta upp den frågan om han r**kar i cam för andra... Känner mig äcklad av det, om det är så men vill samtidigt inte anklaga honom för ngt om det nu inte skulle vara så...

    Vad ska jag göra? Hur ska jag gå till väga? Har någon varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Webcammar...?
  • Lena+Mattias=sant

    Fråga: men varför är det då så konstig vinkel på web-cammen? Man kan tro att du onanerar framför den.

  • Joleen

    Hmm, det låter jobbigt men jag tycker inte att du ska ta ut någon sorg i förskott. Det kanske finns en helt naturlig förklaring till detta! Frågan är varför han cammar när du sover? Har ni väldigt olika dygnsrytm? Låter ganska otroligt att han skulle r***a när du ligger och sover i närheten, det är ju som att be om att bli upptäckt! Har du en god relation till den killkompis han säger sig camma med? Kanske kan du fråga lite försynt om de verkligen brukar camma med varandra, eller droppa någon oskyldig kommentar och se deras reaktion! Jag skulle helst vilja råda dig att fråga honom rakt ut men jag förstår att det känns konstigt! Vet du vilka han har på sin msn? Jag är helt emot snokande men det är svårt att komma med råd förutom att uppmuntra dig till att konfrontera honom!

    Hoppas det löser sig!

  • pickolina

    Jag har inte själv suttit i din sits... Jag har däremot suttit i den motsatta sitsen, dvs med killar som varit "otrogna" på det sättet mot sina partners. Jag känner ganska många som gör sådana saker, trots att dom har partners. Den "nya" otroheten som tidningarna brukar kalla det... Uppfattningen jag har fått är att många inte anser sig vara otrogna eftersom dom inte har en fysisk "affär"... Så, om du ska få ordning och reda på detta så har du inget val, du måste konfrontera honom!..

  • Snowsee

    Joleen:
    Jo, vi har ganska olika dygnsrytm. Jag pluggar och han jobbar skift. Jag vet att det verkar otroligt att han skulle sitta och göra så när jag sover och jag vill ju inte tro att han gör det heller.Han är världens gulligaste.. Kompisen han säger sig camma med är en tjej som jag aldrig träffat. Eller kvinna skulle man kanske säga. De spelar WoW ihop.
    Skulle vilja konfrontera honom om det men vet inte hur ag ska ställa frågan. Vill inte att han ska bli arg och tro att jag snokar. Är också helt emot det. Men ja, jag vet ungefär vilka han har på sin MSN-lista. Saken är den att jag vet att han har visat sig förut, långt innan vi blev tillsammans, men det vet han inte att jag vet.

    Undrar bara varför han gör så om han gör så och vad jag isf har gjort för fel eftersom han inte tycker att jag räcker isf....

  • Swing

    Om han nu gör nåt fuffens så är det intee DITT fel, det är inte DU som inte räcker till. Problemet ligger nog huvudsakligen hos honom. Tyvärr är vi tjejer bäst på att själva känna skuld när vår partner gör något dumt. Styrkekramar!

  • pickolina

    Precis som "Swing" skriver så är det inte ditt fel eller pga att du inte räcker till eller dylikt...!

    Otrohet handlar om personen som är otrogen!

    Folk är otrogna hit och dit av alla möjliga olika skäl som inte deras partners kan klandras för!..

    OM det nu skulle vara det han håller på med dvs.

    Hur som helst så måste du ju försöka ta upp detta med honom på något sätt och kanske ni även behöver diskutera igenom var era respektive gränser för otrohet går osv...

    Men som sagt, varför inte bara kommentera vinkeln på kameran och se vad han säger... Beroende på vad hans svar/reaktion blir så kan du fundera på hur du ska gå vidare med det, eller släppa det. Det behöver ju inte låta som en anklagelse.

  • Joleen

    Anklaga inte dig själv! Det viktigaste tror jag är att du är lugn när du tar upp det med honom, var inte arg, upprörd, irriterad etc utan var lugn och saklig. Tvinga inte in honom i försvarsställning för då är risken stor att han ljuger för att han måste försvara sig! Säg något i stil med "Jag har sett att..., detta får mig att undra om du..., OM det är så kan vi lösa detta men jag vill att du är ärlig!"

  • Mycket långt kvar

    Släng ut webcammen. Varför måste han ha en ens? Han kan väl chatta utan?

  • soffan80

    kan man inte se vad man har cammat el är det den du camma med som kan spela in dig! usch är dålig på sånt där.

  • Snowsee

    Jag skulle vilja plocka bort cammen och gömma undan den men då kommer väl en massa konstiga frågor om varför jag gjort det.
    Vill ju vara stark nog att fråga, men vet inte om jag vill veta svaret ändå...

    Jag älskar honom över allt annat och utan honom tror jag faktiskt inte att jag skulle klara mig...

Svar på tråden Webcammar...?