Inlägg från: fashiongirl |Visa alla inlägg
  • fashiongirl

Sjukhusskräck..hjälp!!

Jag är jätterädd för sjukhus, läkare, sköterskor, vårdcentraler, sprutor, alla möjliga nålar och slangar mm.

Vet inte vad jag ska ta mig till?? Måste ta blodprov, fattar inte hur jag ska klara av det???

När mamma berättade att jag måste ta blodprov (de tror att det är något ärftligt och vill därför kolla alla i släkten) så började jag störtgrina.

Är jag ensam om att känna såhär?
    Tar tacksamt emot alla tips ni har för att jag ska må bättre.

• Svar på tråden Sjukhusskräck..hjälp!!
  • fashiongirl

Tack så jättemycket för tipsen. Känner mig så löjlig men detta är ett stort problem för mig, blir tårögd nu bara av att tänka på det.

Jag tror att en anledning till det är att jag inte varit alls mkt på sjukhus. Jag har endast tagit blodprov en gång och då i fingret. Är det olika beroende på vad de ska testa om man ska ta i fingret eller i armvecket??? Jag kommer svimma eller springa därifrån gråtandes om det visar sig att de måste ta i armvecket. Det är knappt så att jag vågar titta på mina ådror.

Milou27
    Jag tror att du har rätt i det du säger. Men att vara stöttande för någon annan skulle jag aldrig kunna tänka mig att vara. Det skulle bara sluta med att personen måste stötta mig, så nervös är jag av att bara vara på ett sjukhus.

Jag tror att det kanske kan ha något att göra med att jag är rädd för att tappa kontrollen. Helt plötsligt kan någon dö (större risk inne på ett sjukhus), läkare kan komma och säga att man är jättesjuk. Jag tycker att det är läskigt med sjuka människor och allt annat som finns på ett sjukhus.

Svar på tråden Sjukhusskräck..hjälp!!