Sjukhusskräck..hjälp!!
small town girl
ja e oxå livrädd.. har blivit bättre nu de senaste åren nu är de ok att gå till vårdcentralen om jag bokat tid för något....
till akuten far ja inte själv (måste åka rätt ofta pga oliak besvär) min m2b fäljer alltid med annars far jag inte ligger hellre hemma å har ont.. låter kanske dumt men är så rädd.. känner mig utlämnad...
ett exempel är för några veckor sedan då ja fick åka in på akuten... de ville att ja skulle stanna över natten men jag vägrade stanna själv å de ansåg att jag bodde så länge ca 10 minuter med bil så jag fick åka hem men komma tillbaka till kl 8 då läkaren skulle gå ronden.. fick ligga kvar hela dagen efter...
blodprov går sällan bra.. har börjat blir bättre när de tar i arnvecket men när ja låg inne sist var de tvungen att ta från handen.. de gjorde bårde ont å var super obehagligt även fast jag kände mig trygg med han som tog proverna då han jobbar på akuten å jag träffat han förr... min m2b var oxå..
kan förstår din skräck... mig har de hjälpt att söka svaren i varför jag är rädd.. de går lättare då.. jag talar om att jag är rädd för personalen då blir man behandad på annat sätt..
vet du varför du e rädd?
jag e rädd för att jag när jag var mindre blivit så felbahandlad på sjukhus...