Inlägg från: lottae07 |Visa alla inlägg
  • lottae07

Kuvertpris

Hej,

Är det någon som har haft bröllop/varit på bröllop där man tagit kuvertpris för sina gäster? Vi vill gärna gifta oss till sommaren, men har inte ekonomin till att lägga en förmögenhet på ett bröllop. Istället för att få en massa presenter som man egentligen kanske inte har användning/plats för funderar vi på att ta betalt, självklart en mindre summa än det "verkliga" priset. Vi har många vänner som vi vet skulle vilja göra samma sak, men det gäller bara att någon "vågar ta steget" - det är ju ändå lite kontroversiellt. Eller?? Tar tacksamt emot era synpunkter/erfarenheter.

• Svar på tråden Kuvertpris
  • lottae07

Tack snälla för alla svar! Nu känns det genast bättre... Så som vi har tänkt är att ta ut 250 kr/pers och sedan ha fri bar efter middagen. Precis som en del av er skriver; vi slipper bli ruinerade och gästerna slipper ångesten för vad de ska köpa i present. Har ni några tips på formulering i inbjudan?

• lottae07

Hej på er alla. Såg just vilken debatt jag har skapat med min lilla fråga kring kuvertavgift... Kul med så mycket olika synpunkter kring denna lite känsliga fråga. Vi har i alla fall bestämt oss att ta 250 kr/pers, i detta ingår middag, dryck och bar efteråt. Vi har tydligt uttryckt i inbjudan att vi enbart önskar oss gästernas närvaro, inget annat. Har stämt av med de flesta av våra vänner och de har inget alls emot att betala, snarare tvärtom. Tror vi kommer bidra till att fler i vår bekantskapskrets kommer att gifta sig snart, genom att "okeja" kuvertavgift.

Hur som helst så tycker jag slutligen att det är helt upp till var och en hur man vill göra och jag har full respekt för alla varianter.

Hoppas ni alla får ett underbart bröllop!

• lottae07

Det är fascinerande hur mkt energi ni alla lägger ner på denna fråga!

Vi har varken en "brackig inställning" till bröllop eller sagt till våra gäster att vi inte vill ha deras presenter för att de är för tråkiga. Allt vi vill är att ha en rolig fest (med ENKEL buffé) tillsammans med alla våra underbara vänner och släktingar. Våra gäster tycker att det är en toppenidé att ha kuvertavgift och flera av dem har extra påpekat detta när de fick inbjudan. Om ni som har råd och tycker det är viktigt vill betala och bjuda på allt är det bara att gratulera. Det är det som är det fina med bröllop; man gör som man själv vill!

Svar på tråden Kuvertpris