Inlägg från: Eriks blivande fruga |Visa alla inlägg
  • Eriks blivande fruga

Kuvertpris

En till med kuvert avgift ansluter sej
    vi tar 350:- .
    För vår del handlar det inte om att ha råd med ett "stort" bröllop eller inte utan snarare plats brist i skåp....
    Har redan sjuttioelva olika tallriksmodeller och glas så det känns liksom inte som nån bra ide att få fler!!! Så istället för present så tar vi kuvertavgift!

• Eriks blivande fruga

Jag såg att några undrade över varför vi skulle ta 350:-/person som kuvertavgift.
    Så jag tänkte svara lite här.. Dels så sa våran koordinator att det är det minsta vi skulle ta OM vi skulle ha kuvertavgift. Dels så är det ordentligt och goood mat.(var och provåt för ett tag sen, mums). Sen så kommer vi att bussa våra gäster till kyrkan och festen och hem till hotellet igen. Dels kommer våran underhållning att vara bra!

Sen så har vi som sagt det mesta och skulle inte komma på någonting att sätta på en önskelista så vi tyckte att det här är det enklaste!

Och vi kommer absolut INTE att gå plus på det här!

Nu menar jag inte att ni som tar mindre i kuvertavgift eller ni som väljer att inte ha det kommer att en sämre fest eller sämre mat!!! Det är så här vi har valt att göra!
    Dessutom har jag inte fått några klagomål från våra gäster om att det skulle vara för dyrt och om det är några som tycker det så tackar de nog nej!

• Eriks blivande fruga

Ja tack och lov att det redan är fixat
    skulle inte vara snyggt att göra det under festen!!! Fniss

• Eriks blivande fruga

Brud nästa år. Våran tar 350:- i timmen. Så det beror ju på hur mycket man anlitar henne att göra. Sen beror priset nog på vart man bor, själv bor vi i Umeå. Kommer nog att sluta på 15000:- allt som allt.
    Dyrt är det, det vet vi men det är skönt att ha någon att bolla ideer med, även att jag kan slappna av under festen för jag litar helt och fullt på henne, annars skulle jag springa runt och vara en stressad och lite elak brud den dagen... Känner mej själv så pass bra. Har tyvärr ingen som kan hjälpa mej med detaljer annars.

Svar på tråden Kuvertpris