• två_av_oss_och_det_är_vi

Billigt bröllop

Hejsan hoppsan!

Jag är ny här på sajten. Jag och gubben planerar att gifta oss i sommar om allting går som planerat!

Grejen är att detta ska bli ett överrasknings bröllop och vi har inte så stora tillgångar när det gäller pengar. Och jag vill inte låna eller så.

Tanken är att det ska vara ett lätt och billigt bröllop men jag vill ändå ha en snygg klänning för liten summa pengar.

Jag vill även ha lite tips på allt annat som rör bröllop, har inte själv varit på något bröllop så jag vet inte riktigt vad som ska göras och så.

Vi förlovade oss i somras och tänkte att vi ska göra enligt gamla traditioner att ha bröllop inom ett år

Tacksam för alla svar och tips!

• Svar på tråden Billigt bröllop
  • Mrs Lavoillotte

hej!
    jag hade ett biligt bröllop men det var jätte lyckat och onskar inte hade vi hade haft mer pengar för att jag vet inte vad jag skulle gjort mer!!
    vi hade ett borgeligt bröllop på restaurangen där vi åt
    hade förrätt ´varmmat tårta
    inte dessert innan biligare och vem orkar så mycket??
    bara ett glass vin med maten
    och champagne när vi kom
    mina kläder+skor+tiara osv gick på 5500
    hans kläder+skor 5000
    ringarna 2800 för båda
    man behöver inte dekorera på en restaurang eftersom det är redan fint! där sparar du också en slant!
    blommor på bord är fint men onödigt och irriterande när man inte kan se folk igenom! där sparade det du pengar också!
    det finns massor av andra sätt att spara pengar på.

vad har du för budget?

tyvärr har jag varit arbetslös ett längre tag så budgeten är tyvärr inte så stor just nu.

Jag sa överrasknings bröllop, men det är mer så att vi vill planera allting och när det inte är så lång tid kvar så hade vi väl tänkt att berätta så att de vi har tänkt bjuda har möjlighet att komma. Det är nämligen så att vi hade tänkt att vi skulle vara i pojkens hemstad som tyvärr ligger många mil härifrån och "bjudning" eller vad man nu kallar det i hans farföräldrars trädgård.
    Kyrkan som finns där är nämligen så underbart fin och ligger med gångavstånd till trädgården.

• Honey Boo

Man kan väl i stora drag säga att:

* Buffé är billigare än "sittande meny"

* Klänning och tillbehör är en dyr post! Tillbehör kan lånas av vänner!

* Bröllopsnatt, bröllopsresa, fin transport med mera är upp till brudparet, trevligt, men absolut inget dyrt måste!

* Ladda en mp3 spelare med musik i stället för live-band på festen

* Fina buketter med enkla blommor i stället för dyra, ovanliga sorters blommor

* Gör inbjudningskort, festprogram med mera själva, eller beställ enkla, en dyr post om man vill!

Lycka till!
    När planeras det föresten för den stora dagen?

Vi har inte sagt ett datum sådär utan mest att det ska vara i sommar så att man kan vara ute, det blir lättast.
    Men pojken har sagt att om det sker denna sommaren så blir det nästa

• J2C

Bestäm innan att det bir femkamp med knytis så att alla bokar in det datumet sen kan ni brejka nyheten att ni ska gifta er så att alla kommer till kyrkan och ser er vigas om ni vill det.

(Bestäm vad alla ska ta med eller be alla ta med det de vill)
    Ni behöver bara planera lite kul lekar, Enkelt.

Sen finns det jättefina designringar i silver billigt som känns lyxiga.

Vi har ju visserligen förlovningsringar i silver så det kanske skulle passa in!! =)

Ja det var ju ett superduper tips.

Men jag vill ju gärna ha mina kompisar som tärnor, hur många tärnor kan man ha och sådär?
    Jag har 5 nära vänner, är det för mycket?

och knytkalas är ju super för då behöver man inte bjuda på en massa! *fniss*

• J2C

I USA kan de ha 10 tärnor varför kan du inte ta efter det?

• J2C

Jag såg på ett bröllopssida att de bad alla gäster att klä sig i svar och rött som tema det kan ju funka om du ska ha många tärnor med låg budget alla har samma färger men olika kläder.
    Svart rött kanske inte är det temat du tänkt dig, men är en bra idé.

Jag hade inte tänkt att ha några speciella kläder på tärnorna utan precis som du säger ha ett färgtema..

Svar på tråden Billigt bröllop