• två_av_oss_och_det_är_vi

Billigt bröllop

Hejsan hoppsan!

Jag är ny här på sajten. Jag och gubben planerar att gifta oss i sommar om allting går som planerat!

Grejen är att detta ska bli ett överrasknings bröllop och vi har inte så stora tillgångar när det gäller pengar. Och jag vill inte låna eller så.

Tanken är att det ska vara ett lätt och billigt bröllop men jag vill ändå ha en snygg klänning för liten summa pengar.

Jag vill även ha lite tips på allt annat som rör bröllop, har inte själv varit på något bröllop så jag vet inte riktigt vad som ska göras och så.

Vi förlovade oss i somras och tänkte att vi ska göra enligt gamla traditioner att ha bröllop inom ett år

Tacksam för alla svar och tips!

• Svar på tråden Billigt bröllop

Jag fyller snart 25, m2b och jag har varit tillsammans sedan 2004, vissa tycker säkert att det är tidigt för bröllop, men inte jag

Jag kommer från södra Sverige.. vill inte säga mer än så, ingen får ju veta vem jag är än

• J2C

Jag ska vigas i kalmar? nära?

ja ganska nära

• J2C

sherlock e mitt andra namn...jnääärå jag bara skojar.

ja jag tror vi var där inne och letade efter förlovningsringar..

• J2C

Hoppas att ni hittar vad ni söker

• Pomodoro

Bara_tva...
    Ville bara saga att jag tyckte Ellos-klanningen var jattefin! Den passar perfekt till ett enkelt brollop och du kan ju ha den igen!
    Kanske skulle bestalla en sjalv...

• två av oss och det är vi

Jag visade m2b klänningen och han tyckte att den var jättefin. Han ville inte heller ha ett "klassiskt" bröllop utan mer ett lite lättsamt bröllop!

Jag lade fram idén om att ha ett "knytkalas" men han trodde att det skulle bli svårt att få alla att komma då. Eftersom vi har så långt emellan släkterna och vänner som inte har så lätt att ta sig så långt.

Men vi sa som så att vi skulle skicka inbjudan till bröllop men att inte säga något till våra nära och kära förrens de fått inbjudan.

Vad kan man skriva på inbjudan? Alltså så att de fattar att det är ett enkelt bröllop så att de inte kommer med frack och "super-klänningar"? Vill ju inte att de "överglänser" mig så att säga! Hoppas ni förstår hur jag menar.

• två av oss och det är vi

Tänkte ju be tre, fyra eller fem utav mina vänner att vara tärnor. Kan man be dem att de har tillexempel en ljusrosa klänning? Det hade ju varit kul om de såg likadana ut.
    Vet inte hur jag ska göra med mina vänner. Har fyra vänner som jag känt ganska länge. En utav dem har planer på att flytta till USA och har kanske inte möjlighet att komma. Och en utav dem har en flickvän som jag tycker om som person. Nu vet jag inte om jag ska be båda två om att vara tärnor. Jag har ju inte känt flickvännen lika länge.

• J2C

Har ju hört flera varianter på "billiga" (smarta) bröllop när det gäller maten. Man har vigsel kl 15 så att de flesta hinner äta lunch innan.

Man kan då bjuda på mousserande och snittar/smörgåstårta och lite senare ha korvgrillning med goda tillbehör istället.

Kanske en jättesallad med hembakt bröd och ett stort fruktfat med vaniljglass.

• hemligmia

Jag beställde min klänning från hallens (första uppslaget tror jag att den är på) en vit halterneck klänning. Jättefin, enkel men fin och kostar endast 199kr + frakt

Mat till festen gör jag själv med hjälp av mamma och svärmor och öl/cider till självkostnadspris. Tror inte att det behöver bli så himla dyrt

Svar på tråden Billigt bröllop