Inlägg från: två_av_oss_och_det_är_vi |Visa alla inlägg
  • två_av_oss_och_det_är_vi

Billigt bröllop

Hejsan hoppsan!

Jag är ny här på sajten. Jag och gubben planerar att gifta oss i sommar om allting går som planerat!

Grejen är att detta ska bli ett överrasknings bröllop och vi har inte så stora tillgångar när det gäller pengar. Och jag vill inte låna eller så.

Tanken är att det ska vara ett lätt och billigt bröllop men jag vill ändå ha en snygg klänning för liten summa pengar.

Jag vill även ha lite tips på allt annat som rör bröllop, har inte själv varit på något bröllop så jag vet inte riktigt vad som ska göras och så.

Vi förlovade oss i somras och tänkte att vi ska göra enligt gamla traditioner att ha bröllop inom ett år

Tacksam för alla svar och tips!

• Svar på tråden Billigt bröllop

tyvärr har jag varit arbetslös ett längre tag så budgeten är tyvärr inte så stor just nu.

Jag sa överrasknings bröllop, men det är mer så att vi vill planera allting och när det inte är så lång tid kvar så hade vi väl tänkt att berätta så att de vi har tänkt bjuda har möjlighet att komma. Det är nämligen så att vi hade tänkt att vi skulle vara i pojkens hemstad som tyvärr ligger många mil härifrån och "bjudning" eller vad man nu kallar det i hans farföräldrars trädgård.
    Kyrkan som finns där är nämligen så underbart fin och ligger med gångavstånd till trädgården.

Vi har inte sagt ett datum sådär utan mest att det ska vara i sommar så att man kan vara ute, det blir lättast.
    Men pojken har sagt att om det sker denna sommaren så blir det nästa

Vi har ju visserligen förlovningsringar i silver så det kanske skulle passa in!! =)

Ja det var ju ett superduper tips.

Men jag vill ju gärna ha mina kompisar som tärnor, hur många tärnor kan man ha och sådär?
    Jag har 5 nära vänner, är det för mycket?

och knytkalas är ju super för då behöver man inte bjuda på en massa! *fniss*

Jag hade inte tänkt att ha några speciella kläder på tärnorna utan precis som du säger ha ett färgtema..

www.mipaform.se/upload/galadrielbride1.jpg
    Guuuud så fin denna var. Eftersom jag själv är överviktig så kikar jag nästan bara på bilder där det finns någon i lite "större" storlek så man ser hur det skulle kunna se ut på mig. Men jag vet ju att det är dyrt med klänning. Kollar vilka som har uthyrning där jag bor.
    Ska kolla på en annan sida om det finns någon som syr klänningar hemma, kanske det blir billigt med.

Jag gillade att denna var så enkel men ändå så fin.

www.emmanors.se/bilder/annah%E5r.jpg
    Denna håruppsättningen hade jag viljat ha.

J2C
    Ja det var ju riktigt häftigt...

Kopiera länken och klistra in i ett fönster
    så funkar det

Just nu pratar pojken med sin pappa i telefon, men när han är klar ska jag komma med förslaget som J2C kom med (fest med knytkalas)
    Tror han gillar den idén. Då kommer ju det folk vi vill och samtidigt så kan man ha bröllopet i "hans" kyrka.
    Kanske måste berätta för hans pappa och farföräldrar att vi ska ha "fest", så att det finns sovplatser och så.. Fast va tusan, camping på gångavstånd också ju!

Svar på tråden Billigt bröllop