• SlottsBrud2008

Hur har ni råd?

Har suttit här och tittar runt lite, bland nya och gammla inlägg. Jag blir heelt chockerad när jag inser hur pass stora vissa pars budget är.
    Vi har 1½ år kvar tills våran dag och vi är inte ens säkra på att vi kommer kunna spara ihop allt.
    Hur gör ni? Har en av er, eller båda, galet välbetalda jobb? eller har ni snälla föräldrar som hjälper till...
    Är så nyfiken på det här....

• Svar på tråden Hur har ni råd?
  • Lena+Mattis

Vi sparar ihop det vi behöver. Vi kommer ha ett ganska litet bröllop med cirka 40-45-gäster. Vår budget är på cirka 6.000 kronor.

• Joli-07

Vi har sparat 5000:- i månaden i ett år(han 3000:- och jag 2000:- ) + det vi fick tillbaka på skatten (14.000).
    Så vi lyckades alltså få ihop 74.000:- på ett år
    30.000 går till resan och resten till bröllopet.
    Det går väldigt bra att få ihop ett fint bröllop på 44.000kr!
    Och det där med sparandet..... det går bara man vill!
    Jag har 19.000 i månaden och min sambo drygt 30.000.
    Men sen har vi också mycket utgifter!
    Hus, 2 bilar (en -01 och en -06), lån osv.
    Jag brukar ha typ 5000:- kvar när jag betalat alla räkningar Min sambo lite mer.
    Men vi har inga barn så det går att leva på 6000-7000:- i månaden.
    Man får ge fan i att shoppa en massa onödigt skit helt enkelt

• vitsippa-78

Budgetbrud2008

När gifter ni er?
    Vår dag är 2008-11-29, och vi valde att gifta oss långt fram så vi hinner spara ihop till den festen vi vill ha, utan att samtidigt gå på knäna under tiden. Jag räknar på att det totalt går på ca 60.000

• Mimi_

Vi har sparat snart ett år.Betalar allting själva.
    Skall försöka få så att våra försäldrar kan sponsra med en fotograf.
    Själva festen kommer att gå på runt
    40 000:-, det är den största utgiften som kommer att komma i en klump summa.
    Det har blivit mycket extra arbete mm.
    Resa kommer vi att ta i höst då dit vi vill åka inte är säsong för i vår.

• SlottsBrud2008

Lena+Mattis
    Det är effektivt, att lyckas med den budgeten är inte dåligt alls

Joli-07
    Lite mer pengar än oss då, min m2b har ungefär 19 och jag mellan 12-14/månad. Hus, 3 bilar, 2 hundar...
    Men men, får följa ditt råd och lämna pengarna hemma när jag går på stan haha...

vitsippa-78
    9/8-2008. Vi har inte riktigt lagt upp nån spikad budget än, det är fortfarande bara vi som vet och vi håller alla tummar vi har för att vi ska få en del hjälp med mat och fixande när våra familjer vet.

• Mena

Hej! Jag forstar vad du menar. Det ar svindyrt att gifta sig. Med den lonen jag har skulle jag aldrig nagonsin fa rad. Mina foraldrar ar snalla och hjapler till. Jag vet att det varit sa aven for andra.
    Jag forsoker gora mycket sjalv och tar till vanner for att fotografera o.s.v. Jag gifter mig i Italien och dar har man alltid festen pa resturang vilket blir den storsta kostnaden. Det ar aven sa att gasterna som present, lagger pengar i ett kuvert. Vi tanker betala resturangen sedan med pengarna vi far. Vi behovde bara betala 30 procent av summan i forskott.
    Jag gifter mig i juni och vi ska vanta att aka pa brollopsresa till november. Da har vi forhoppningsvis lyckats spara ihop lite till det. Men jag raknar med att brollopet gar pa 60 000 kr (vi blir ca 60 gaster). Det mesta far jag av mina foraldrar och resten betalar vi som sagt med presentpengarna.

• Pumpkin

Vi sparar ca 5000kr/månaden i 1,5 år, sen så är saken biff!
    Dessutom kommer ju alla andra oväntade inkomster - extra OB, övertid, eventuell skatteåterbäring osv - gå in på bröllopskontot.

• Damen i röd hatt

I grunden handlar det väl om hur hagalen man är, alltså hur många MÅSTEN man kräver att ha. Ju färre MÅSTEN man kräver desto billigare blir det.

• maljor

Vi har en budget på ca 45000:- (har sparat ca 55000:- ) och gifter oss i augusti. Jag är arbetslös och m2b har ett normalbetalt jobb.
    Får inte någon hjälp av föräldrar heller.

• Bruden Ringman

Vi tar av vår buffert vi har på banken. Himla bra att ha när "nöden faller på"

Svar på tråden Hur har ni råd?