Vi räknar med en slutnota på 40000-45000kr för 120pers.
Mina föräldrar betalar maten som blir buffé 100-120kr/pers + dricka (köps i Tyskland)
Mina svärföräldrar har sagt att de betalar resten förutom våra kläder, min ring och hår/smink.
Jag försöker göra så mycket som möjligt själv, alla trycksaker, dukning, efterrätt mm. Både för att spara pengar men oxå för att jag tycker det är kul.
I början tänkte jag mycket -ska vi verkligen ha detta? om allt jag planerade. Som om jag behövde förklara vad jag/vi tyckte var viktigt för oss eftersom vi får ekonomisk hjälp av våra föräldrar. Men nu planerar jag det som VI vill ha det och vi kan vara med och betala om de tycker det blir för mycket. Nu menar jag absolut inte att jag brassar på och handlar hej vilt utan jag ser det mer som en sport att hitta saker så billigt som möjligt. Men samtidigt vill jag ju ha de där små extra detaljerna.
Vår lokal kostar bara 800kr, min klänning ska jag beställa från kina (ca 2000kr), likaså våra söners kostymer (600kr), vi ska hyra sambons frackcoat(2000kr). Dekorationer ska jag köpa på Ikea och Ullared. Det enda som blir riktigt dyrt (enligt vår ekonomi) blir min ring som går lös på 10000kr men den ska jag ju ha hela livet
Så på det stora hela är jag nöjd med vårt (kommande) budgetbröllop, tycker vi får det vi vill utan allt för stora kompromisser.