Inlägg från: brud 070901 |Visa alla inlägg
  • brud 070901

Hur har ni råd?

hej på er..
    vi har en generös budget då våra föräldrar går i hopp och betalar halva bröllopet var... de har sagt att de bekostar ett bröllop (dvs om vi skulle skilja oss och gifta om oss får vi stå för kalaset själva) men det bröllopt får vi som vi vill ha det! sen betalar vi resa och fotograf själva så våran budget ligger runt 250 000.- men då är bröllopsresan på ca 60 000.- inräknad. denna generösa budget hadde aldrig hållit om inte våra respektive föräldrar hadde bidragit så OTROLIGT generöst.

kram på er alla!

• brud 070901

tycker ni verkligen att ett bröllop för 40 000.- , 50 000.- är ett budget bröllop? jahg tycker att det är jätte mycket pengar att lägga på en enda dag!! även om vi kommer att lägga ännu mer så tycker jag att det är jätte mycket pengar!!

gud vilket roligt i-lands problem igentligen... att vi tycker att vi blir begränsade med en stramare budget för vårat bröllop. tänk om man hörde att nån la så mycket pengar på en vanlig fest vad man skulle höja på ögonbrynen.

• brud 070901

är det fel att ta emot föräldrars bidrag? verkar lite på mångas inlägg att det inte är "vuxet" att ta emot pengar från sina respektive föräldrar.. jag tycker absolut inte att jag är omogen på något sätt då jag aldrig har någon inblandning från mina föräldrar för att klara av min vardags ekonomi..

• brud 070901

jessiesthlm
    vi få väll hålla ihop då... vi som inte kan betala för oss själva

Svar på tråden Hur har ni råd?