Inlägg från: vittvitt |Visa alla inlägg
  • vittvitt

Hjälp mig!

Vad skulle ni gissa på för budget för vår del...

Ett litet bröllop, 10 vuxna och 4 barn.
    Jag vill vara fin men kan inte ha en vanlig brudklänning.
    Vi ska inte åka på någon bröllopsresa.
    Jag vill ha en fin ring men min blivande vill inte att den ska vara dyr, kanske 2000 el mindre.
    Blommor vill jag ha, men något enkelt.
    Bröllopsnatt på ett hotell vore mysigt.

Vi vill bjuda på mat, men inget avancerat gärna catering.

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • vittvitt

Tack för tipsen

Önskar att min sambo ville lägga lite mer pengar på vårt bröllop. Det har varit en massa rabalder. Först friade han, sedan tog han tillbaka, sedan ville han igen och nu så har han fått en chock över att det kostar pengar att gifta sig!
    han har svårt att förstå att jag vill ha en till ring, han tycker att vi har ju förlovningsringarna. Dem köpte vi billigt och min ring är så repig och skadad, jag vill verkligen ha en vigselring.

• vittvitt

Jag känner inte att en brudklänning är min stil, tror att det bara skulle se löjligt ut på mig. Dessutom är det ett litet bröllop och då har man väl inte riktig brudklänning? Vill ju inte se för uppklädd ut om alla gästerna inte är så uppklädda.

• vittvitt

Jag vet inte alls vad man har på sig på ett enklare bröllop. Jag vill ju vara fin
    Om gästerna kommer i finkläder så kanske de tycker att jag ser för uppklädd ut om jag har vit brudklänning och hela baletten.
    Mannen ska ha vanlig kostym.

• vittvitt

Jag kan inte ha en vanlig brudklänning för jag är inte såpass söt om jag ska vara ärlig. Är rädd för att jag skulle se ut som Ugly Betty och få andra att tycka synd om mig. Jag har aldrig kännt att det passar mig att ha en sådan klänning.

• vittvitt

Jag har aldrig tänkt på mig själv med brudklänning. Sedan sa en kompis (som gifte sig för länge sedan) att jag aldrig skulle passa i det och det sitter kvar i minnet.

• vittvitt

Nej, vi är fortfarande kompisar men jag tänker inte bjuda henne när jag gifter mig.

• vittvitt

Det är så vanligt att man tror att man kommer bli världens vackaste när man gifter sig, jag är rädd för att jag kommer bli världens fulaste.

Min förlovningsring är en traditionell smal guldring från Guldfynd. Jag trodde att alla visste att man har en vigselring men det hade inte min sambo en aning om! Ändå är det han som har varit på flest bröllop i sitt liv

• vittvitt

Om jag skulle säga att han också ska ha en ny ring så skulle han ramla ihop, jag lovar
    Han är ganska snål med dyra saker, kan må jättedåligt om han köpt något som kostar lite mer.

Svar på tråden Hjälp mig!