Inlägg från: FruÖlandstok |Visa alla inlägg
  • FruÖlandstok

Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?

njoy

vi ska göra allting själv och räknar med en budget på 10-15 000 på festen.. inkl mat, dekorationer, blommor, trycksaker och allt såndat som inte är kläder å ringar å sånt med andra ord..

det är svårt å räkna med i förväg.. vi ska försöka köra med strategin "vi får se vad vi hittar" vi kommer ha ögonen öppna och hittar vi något fint billigt i dekorationsväg så hugger vi..

• FruÖlandstok

njoy
    exakt en sådan buffé ska vi ha... vi räknar med ca 5000kr.. =) svårt å avgöra exakt för vi har inte bestämt buffén.. men då jag har goda kontakter inom både frukt&grönt och slakteri (båda kyckling & kött) (lyxigt det låter) så kommer vi kanske pressa ner priserna lite.. vi ska också bestämma menyn hyfsat tidigt å beräkna på ungefär antalet och på så sättet kunna köpa in större partier när det är extrapriser.. sen får man komplettera om det kommer fler än beräknat.. men risken är nog mer åt andra hållet..

• FruÖlandstok

alltså en buffe blandad kall och varm

• FruÖlandstok

50 gäster tror jag ungefär

• FruÖlandstok

tillägga bör kanske att dricka inte är medräknat i min budget på 5000kr.. den ligger utanför men hamnar nog på 1500-2000kr för middagen (blir betalbar)

drickan köps i tyskland och jag har en som åker förbi där hyfsat ofta som tar med hem på vägen..

fasen när jag tänker efter har man mer kontakter än vad man tror man har..

Svar på tråden Ni som kommer att göra allt /nästan allt själva- vilken budget räknar ni på?