Inlägg från: BolinderBrud |Visa alla inlägg
  • BolinderBrud

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej! Här är en till:) Kikade in i en annan maj-tråd och såg till min förfäran att alla redan verkar ha skickat ut sina inbjudningar!! Hur långt har ni hunnit? Vi tänkte försöka få iväg våra i veckan, nu blev jag lite stressad...

• BolinderBrud

Idag har vi fått iväg inbjudningskorten! Jag fick ju lite eld i baken härom dagen, och nu känns det skönt att ha det gjort! Vi satte osa till 10/3. 48 inbjudningskort blev det och totalt 85 stycken är bjudna! Vi räknar med att ca 60 personer kommer. Många av de bjudna är släktingar från norrland, och de kommer förmodligen att tacka nej.

Imorgon dimper alltså inbjudningarna förhoppningsvis ner hos folk - spännande värre!

• BolinderBrud

Som psalmer skall vi ha Till man & kvinna gjorde han, Vi lyfter våra hjärtan och Den blomstertid nu kommer.

Vi träffade prästen i fredags och fick öva på vigseln, och jisses vad verkligt det kändes helt plötsligt! Om 2½ månad gifter vi oss tjejer!!

• BolinderBrud

Jo, det blev så, för prästen ville träffa oss i mars och eftersom vi för närvarande bor på Sveriges baksida och bara var hemma en helg i mars så fick det bli nu i helgen!

Nackdelen är väl den att man har glömt bort allt tills det är dags;) Kanske borde be om en repetition i maj för säkerhets skull:)

Fördelen med att träffa prästen tidigt är ju att man kan göra färdigt vigselprogrammen redan nu och få dem ur världen, för att fokusera på festprogrammen istället som kommer att ta lååång tid att göra!

• BolinderBrud

När vi träffade prästen var inte kantorn med, utan henne får vi ringa och träffa separat.

• BolinderBrud

Skulle så gärna vilja vara med i er tråd så här i sluttampen av planeringen! Läser ikapp lite först och hoppar in här sedan:)

• BolinderBrud

Hej igen brudar!

Vi skall ha tre psalmer och två solosånger. Det var prästen som tyckte att vi skulle dra ut lite på det eftersom det är en av de finaste stunderna i livet och det är över så fort!

Min blivande har inte sett klänningen, can't wait to show him:)

http://www.majbröllop.se/planering/

Här finns bilder på min ring som blev klar i fredags, livet på min klänning och så en bild från möhippan!

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007