Pingstbrudar, 26:e maj 2007
Här är ytterligare en brutta som gifter sig på Pingstafton. Har inte hunnit bli nervös än för det är så mycket annat att stå i just nu. Men det närmar sig.....
Här är ytterligare en brutta som gifter sig på Pingstafton. Har inte hunnit bli nervös än för det är så mycket annat att stå i just nu. Men det närmar sig.....
Vi har ingen aning om vilken ingångs utgångs musik vi ska ha. Heller inte psalmer. Men det kan väl kanske prästen tipsa om? Vet ni om de även kan tipsa om någon som kan komma och sjunga på bröllopet?
Vad bra! Jag tror att prästen skulle höra av sig till oss 3-4 veckor före bröllopet. Hoppas man får träna i kyrkan för jag kan ju bara tänka mig när man är nervös att det känns hur pirrigt som helst. Hur känner ni?
Jag hoppas att det är ungfär lika i alla kommuner att man har ett litet genrep så att allt sitter. Annars står vi väl där som levande ?
Men när man träffar prästen första fången, är kantorn med då också? Eller kanske prästen vet vad deras kantor kan spela?
Hihihihi...skönt att höra att det är fler än jag som har lite av bröllopsöverdos....men funderingarna bara flödar. Hu många psalmer bör man ha? Om man har någon som sjunger hur många sånger brukar det vara då?
Ja ni tjejer nu är det snart våran tur att skrida fram!!Vi ska ha solosång men undrar hur många sånger hon ska sjunga. Hur många sånger ska ni ha med i kyrkan resp psalmer?
Här är nästan allt på sin plats inför bröllopet få lördag. Jag är också ute i god tid medans min blivande man är senare. Han har ännu inte hittat några skor, men som han säger, det är ju en hel vecka kvar...hua tur jag har mitt klart. Är det någon som hört vad det blir för väder på allas våran dag?
Kanske ska följa ditt tips om att lyssna på solosångerna jag också så att jag inte börjar lipa av dem för jag vill inte bli rörd.