• I&R

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

En till pingstbrud här.

För oss är väl det mesta klart. Måste bara beställa tårtan.

Börjar bli riktigt nervös inför den stora dagen. Undra hur jag ska klara av den när jag redan är nervös? Hur är det med nerverna för er andra?

• I&R

Lucky_bride: Får hoppas att vi kan ta oss igenom dagen utan att svimma

• I&R

Vad ska ni ha för tårtor? Vanliga prinsess eller nåt annat?

Själv skulle jag vilja ha en med chokladsmak på tårtbotten, med hallon på en "våning", och vitchokladmousse(stavfel?) och överst vit marsipan med rosa blommor på. Tror det skulle bli gott. Som en prinsesstårta fast med annat innehål. Vet iofs inte om jag kan få en tårta enligt mina önskemål. Måste ta tag i tårtbiten snart.

• I&R

Hej alla pingstbrudar!

Hur går det för er?

Själv har fått ganska mycket gjort i helgen. Bokat bröllopsresa till Gotland. Köpt underkläder till bröllopsnatten. Blev så besviken förra veckan när jag kolla på underkläder, det enda sexiga jag hitta kostade 1200 kr och det var bara för bhn. Ska tilläga att jag har storlek 95 G, därav priset. Men nu hitta jag en sida på nätet med underkläder, fick fyra bhar och ett par trosor för 900 kr.

Ni som ska åka på bröllopsresa, vart ska ni?

• I&R

Här köpte jag min underkläder: www.figleaves.com/uk/home.asp
    så här ser de ut som jag ska ha på bröllopsnatten www.figleaves.com/uk/product.asp&mci=&size=42f&colour=&image=r2586-p436093-style

Lucky_bride: Mauritius låter helt underbart.
    AnniePannie: Florens låte också helt underbart.

Vi åker inte utomlands pga min panikångest. Känner mig inte redo för att flyga. Men nästa år kanske vi ska åka till Spanien om jag känner mig redo. M2B´s släkt från pappans sida bor nämligen där.

• I&R

26maj2007: Det såg jättehärligt ut. Ni kommer att få det bra där.

• I&R

AnniePannie: Ja, jag ska den i ocean.
    Fick underkläderna idag. De satt hur bra som helst. Gömde de så m2b inte ska se de.

Morgongåva har vi inte pratat så mycket om. Vi har en ganska tajt budget så vi kanske struntar i det.

Imorgon ska jag till min kusin som är en av mina tärnor. Vi ska prova smink och hår. Hon ska nämligen fixa det på mig. Hoppas de blir bra. Ska ha en ganska enkel frisyr så hon klarar nog av det. Hon har sminkat mig förut så det vet jag blir bra.

Hur ska ni andra göra, fixa själva eller gå till frisören?

• I&R

Har varit hemma hos min kusin och provat hår och smink. Blev jättefint. Är helnöjd. Ska locka hela håret och sätta upp hälften med ett silverspänne.
    Hur ska ni ha håret?

• I&R

Jag byter också, kommer att heta Rodriguez.

• I&R

Moa Malviker: Det är jättevanligt.

• I&R

Imorgon ska jag och m2b beställa bröllopstårtan. Hoppas de har något gott.

Sen är det nog inte så mycket mer kvar som vi kan göra just nu.

Kom på att jag nog måste boka tid till att fixa naglarna.

Vad har ni kvar?

• I&R

Är ni klara med bordsplaceringen? Jag och m2b försökte här om dan men f*n vad svårt det är.

Ska fixa bröllopstårta nästa vecka (stället jag ska beställa ifrån är stängt denna vecka). Imorgon ska jag nog boka tid för naglarna.

Inte lång tid kvar nu tjejer Börjar ni bli nervösa? Jag känner mig ovanligt lugn, va så himla nervös förut men nu känns det bara lugnt.

• I&R

Nu är vi klara med bordsplaceringen. Fick hjälp av svågern och hans fru som gifte sig förra året. Skönt att det är klart.

På fredag ska vi till den ena tärnan och fixa musik.

Jag är 25 och har inga barn. Men det kommer om några år förhoppningsvis.

• I&R

Inga fjärilar här. Var jättenervös efter årsskiftet men nu känner jag mig jättelugn.

• I&R

vickanvicky: Vad blev det för blommor?

Har också beställt blommor, blev germini för oss.

• I&R

Det har hänt mkt i den här tråden. Har inte kunnat vara inne på ett tag då vårat internet inte funkat.

Imorgon blir det möhippa för mig. Fick ett inbjudningskort i veckan. Hoppas det blir en lyckad dag.

För oss är väl all planering klar nu. Måste bara ringa vigselförrättaren.

Såg att nån frågade om presenter. Det här har vi köpt.
    Tärnonrna: Ett armband och en liten väska.
    Bestman: De fick slipsar.
    Toastmadame: De ska få presentkort på Make up store.
    Gästerna ska få en varsinn kaka som kommer att ligga på deras tallrikar på bordet.
    Våra föräldrar ska vi bjuda på restaurang efter bröllopet.
    Kommer även att ha en grillkväll för alla som hjälpt till. Då kommer vi att bjuda på allt.

• I&R

Snart kommer de och hämtar mig till min möhippa. Börjar bli nervös.

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007