Inlägg från: daydreamerinlove |Visa alla inlägg
  • daydreamerinlove

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

tittar in i ny tappning. *ler lyckades ju efter att se dubbelt att avregistrera mig då jag skulle ta bort bröllopssidan som jag påbörjade här men inte använde- så numera är dreaming_princess och jag samma person :)
    tja... tills vecka 21. då byter jag namn igen. börjar bli pirrigt. *s
    hur går det för moa??? nyfiken

• daydreamerinlove

gaaahhhhhh...
    nedräkningen har börjat. någon mer som börjar få bröllopsnerver trots att det mesta är klart?
    jättelycklig egentligen, men nervös. för vad? allt... *pustar och ler samtidigt

• daydreamerinlove

visst är det härligt att det närmar sig, men jobbigt att allt inte är klart?motstridiga känslor... skräckblandad glädje...
    festprogrammen är på G, och vigselprogrammen väntar sen. festprogram förresten- tryckte upp 25 st papper med pappas namn, skulle ju ändrat enbart namnet så att de blev lite mer personliga. *s så det var bara till att börja om. *asg

• daydreamerinlove

moa... visst är det kul att de närmaste är engagerade, men så svårt när något inte följer planeringen riktigt? sj har jag mest haft tufft med min tärna... min barndomskompis... som det känns att vi växt ifrån varandra..el att jag nu upptäckt att man har en bild av någon som inte riktigt överrensstämmer med verkligheten. gör ont, men.... men... vill lägga fokus på bröllopet nu. som sagt dagarna går. det mesta är klart- smådetaljer o en massa annat som jag inte kan rensa ur huvét bara. livrädd samtidigt som jag är jättelycklig. (har skilsmässa bakom mig)
    har hämtat klänningen :)
    annars borjar filofaxen fyllas ut med diverse planering. *s
    själv då- har ni klart för dekorationer o så?

• daydreamerinlove

jenny_nenne; visst är det tråkigt när allt inte blir riktigt som man önskar sig, fast tänk positivt... gör man det mesta själv så vet man hur det blir ;)
    plus att de andra runtom inte behöver stressa upp sig för saker de inte är riktigt bekväma med. själv fixar vi det mesta om man bortser frissa, blommor, fotograf.

jo, moa...
    sviktande hälsa- räknas cola och chips dygnet runt??? *s
    jag väntar på ballongprov för att se vad vi ska ha. tärnan och jag har tagit ett break, men bestämde mig innan det att inte ha tärna. sen har ju vi "bara" lite större grabbar, men har planerat om så att 12+ 14- åringen går in innan mig när musiken börjat med en varsin ros till pappas fru och jannes faster. jannes son (17) kommer vara bestman och min 17- åring kommer möta mig halvvägs för att överlämna mig till janne. kommer bli bra tror jag- samt att det har varit första prioritet att ha barnen nära oss. ja, jo... förrutom att säga JA i kyrkan då. *ler
    nervositet ska väl höra till bröllop hoppas jag, för det är knäppt- visst pirrar det samt att nattsömnen inte är vad den borde. lyssnar med ett halvt öra på vad andra säger och avbryter dem sedan med nån detalj om bröllopet. *s hörs att det börjar närma sig va?

dekorationer- har precis fått hem såna söta hjärtanris som jag beställt och lagt dem i rosa/guldfärgade påsar samt engångskameror att ställa på borden. har ju följt de trådar om just kameror, men känner nog att det blir ett kul sätt att få kort, även om vissa blir halvdana- men så är det ju med allt. o då får man det samlat direkt. sen har jag nog varit lite köpgalen hihihi så det har blivit rosa vaser, söta ljuslyktor, blockljus, söta änglar, dekorationshjärtan, snygga glasvaser (som blomdekoren ska göras i). sen har vi vita lyktor som kyrkdekoration och guldiga rosetter jag har pysslat med. så guld/gammelrosa/rosa/vitt/cremefärgat blir det. räknar ju med att ev kunna sälja av en del sen. är så himla sugen på att köpa ett skirt vitt tyg på IKEA med att dekorera med- har sett en bild där de draperade trappräcket- SÅÅÅÅ snyggt- men 30 kr metern och det blir ju en del det med, o frågan är om jag kan sälja det vidare sen. så jag får se hur det blir. (inte omöjligt att jag nån dag struntar i allt o shoppar loss trots allt o tar det bekymret sen ;) )
    jo, ska köpa alladinsminichokladhjärtan samt hjärtanaskar med såna typ gelehjärtan i :)

vad skönt det måste vara att vara ledig tillsammans. jag e ledig dagarna innan, men janne jobbar som det ser ut nu.
    hippa? blir det nog inte här. jag e ju rätt nyinflyttad o "mina" vänner bor längre bort, men det känns inget konstigt- jag är fullt nöjd med att skämma bort mig själv lite med ögonplock, sminkning o diverse egenvård. fast visst... ärligt kan jag känna att det är lite tråkigt (inte det här med o bli hippad) att intresset för ens bröllop är lite svalt för att man har blivit lite äldre. fokus ligger på så mkt annat för många. men för mig spelar det roll- jag e lika nervös o vill ha allt lika perfekt som när man var yngre känner jag nu. det är trots inte särskilt ofta man gifter sig. hmmm... som tur är *ler

sj då- blir det möhippa? har jag helt fel eller hade inte du beställt ballonger genom galore (kicki) i norrköping?

• daydreamerinlove

herrejisses vad jag har skrivit ser jag nu. hihihihi... skyller på nerverna.

• daydreamerinlove

har du honom i rätt skick förtfarande då? *s

ahhh... ballonger ja. måste kolla posten ju!!! *ilar iväg

• daydreamerinlove

nä...inte idag :(

• daydreamerinlove

god morgon tjejjer...
    ja- ytterligare en dag närmare. det drar ihop sig. känner mig som 15 år igen o nykär. *s tja... värre än vanligt alltså :)

emmastina; nä, vi har inte pratat med prästen än. men önskar nästan det, lite nervöst över hur man vill ha det o han kanske tycker nåt annat. (egentligen bara bröllopsnerver som spökar)

26 maj 2007- det låter jättegott; tror alla vi tjejjer här kommer över ;)

festprogrammet ska jag tamesjutton göra klart i helgen. har grejjat med det för länge men aldrig blir riktigt klar. och skriva bordsplaceringskorten med!!! nu får det bli lite struktur och ordning hehehe

moa; förstår att du längtar efter klänningen. det är näääära nu :)
    åhhh... snart kommer posten. väntar fortfarande på post.

• daydreamerinlove

ok, ok... dags att ta tag i dansen snart. hade tänkt välja bort valsen och ta "power of love" med med lite scenografi till- ska testa iden på min m2b imorgon o se hur det funkar i verkligheten. *s

annars är festhäftet på G, men det tog stopp... hade ju skrivit ut fel innan så papprena är slut- hamnar här istället. inget ovanligt i dessa tider känns det som. *ler

hmm... vad olika det verkar vara det här med prästerna. vissa får träffa dem i god tid, medan andra får vänta in i det sista.

anniepannie; ska bli spännande o se reaktionen med dansen här med ;)

bröllopsängeln; stjäl din ide om att ha pengarna klart i kuvert- att man inte tänkt på det innan :)

bettan6; bordsplacering är ett klurigt tidsfördriv. att nåt så enkelt kan bli så svårt. *ler... vad det gäller att träffa prästen, det beror väl på om ni känner att ni behöver träna. men tror det är skönt att träffa prästen i lugn och ro- vill man träna kan man ju mötas upp efter en stund.

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007