jenny_nenne
Jag hade skrivit ner en lista på det som jag skulle ta upp med cateringfirman och då blandannat att jag har flera vänner med olika allergier. Detta hade jag påpekat redan för ett år sedan då vi bokade cateringfirman men nu så försökte de få oss att "förstå" att de flesta av våra kompisar nog kunde äta lite av det de inte tål och satt och himlade med ögonen då jag tex sa att min toastmadam verkligen inte kan få i sig en gnutta gluten eftersom hon blir jätte sjuk då...
Blev jätte besviken på cateringfirman, vi betalar (och inte speciellt lite), tycker inte att det är upp till dem att bestämma hur vi vill/ska ha det. Sedan blev det diskussioner kring huruvida vi behöver alkoholtillstånd. Vi har hyrt en lokal av kommunen och de har skickat med både information och aktuell lagtext, vilket jag läst och det framgår ganska tydligt att vi inte behöver tillstånd för bröllopet. Vi är ett slutet sällskap, i en lokal där det vanligtvis inte säljs/serveras alkohol, det är ett enstaka tillfälle, och det sker med självkostnadspris (inget vinstintresse...) Vilket är kriterierna för att inte behöva ett tillstånd...
*SUCK* Ska ringa kommunen idag och se om jag missuppfattat lagtexten (är jurist), men det känns så tråkigt att bli illa bemött. Cateringfirman livnär sig på kunderna och inte tvärtom, men ibland undrar jag om de inser det.