Inlägg från: Moa Malviker |Visa alla inlägg
  • Moa Malviker

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Det är nog bäst att ringa kantorn, men jag hoppas verkligen att kantorn kan spela det vi önskar. Ska ringa i nästa vecka igen och tjata, för att se om de vet vilka som kommer vara där!? Håller jag på att förvandlas till en Bridezilla? eller har jag varit en hela tiden?

• Moa Malviker

Vi har två psalmer och tre solosånger

• Moa Malviker

I&R

Jag vill heller inte ut och flyga några längre sträckor (mer rädd för maten/annan bakterikultur än flygturen) utan istället åker vi till ett spa måndagen efter bröllopet. Men självklart låter det toppen med en smekmånad i "paradiset"! Vi funderade först också på Mauritius

• Moa Malviker

Morgongåvorna är avklarade för vår del, Mattias har redan fått sitt X-box360 och mitt guldhalsband med hänge (idas nyckel) väntar i sin ask, alltså ingen hemlighet eller överraskning men visst skulle det varit mysigt att inte veta något i förväg.

Måste bara berätta att jag idag hittade perfekta chokladbitar på Lagerhaus (av en ren slump). De är små fyrkantiga i guldpapper, med ett rosa hölje över med ett guld hjärta på ena sidan och texten "Puss & Kram" i guld på den andra sidan. Köpte 90 st på en gång, ska lägga dem på fatet till kaffekoppen på bröllopet. (Billiga också bara 2 kr styck )

• Moa Malviker

Träffade cateringfirman idag, vilket inte alls blev så kul som jag trodde. Gick därifrån både uppretad och missnöjd. Kändes mest som om vi var till besvär, funderar faktiskt på att byra firma, eller i alla fall se om det finns något bättre. Funderar också på att ringa tillbaka till cateringfirman imorgon och prata med dem. Hur tycker ni jag ska göra, vad har ni för erfarenheter?

• Moa Malviker

jenny_nenne

Jag hade skrivit ner en lista på det som jag skulle ta upp med cateringfirman och då blandannat att jag har flera vänner med olika allergier. Detta hade jag påpekat redan för ett år sedan då vi bokade cateringfirman men nu så försökte de få oss att "förstå" att de flesta av våra kompisar nog kunde äta lite av det de inte tål och satt och himlade med ögonen då jag tex sa att min toastmadam verkligen inte kan få i sig en gnutta gluten eftersom hon blir jätte sjuk då...

Blev jätte besviken på cateringfirman, vi betalar (och inte speciellt lite), tycker inte att det är upp till dem att bestämma hur vi vill/ska ha det. Sedan blev det diskussioner kring huruvida vi behöver alkoholtillstånd. Vi har hyrt en lokal av kommunen och de har skickat med både information och aktuell lagtext, vilket jag läst och det framgår ganska tydligt att vi inte behöver tillstånd för bröllopet. Vi är ett slutet sällskap, i en lokal där det vanligtvis inte säljs/serveras alkohol, det är ett enstaka tillfälle, och det sker med självkostnadspris (inget vinstintresse...) Vilket är kriterierna för att inte behöva ett tillstånd...

*SUCK* Ska ringa kommunen idag och se om jag missuppfattat lagtexten (är jurist), men det känns så tråkigt att bli illa bemött. Cateringfirman livnär sig på kunderna och inte tvärtom, men ibland undrar jag om de inser det.

• Moa Malviker

Helt ofattbart!!!

Hur många av er är det som byter efternamn?

• Moa Malviker

I&R

Är Rodriguez ett vanligt efternamn?

Min kusin är sambo med en tjej som heter detsamma.

• Moa Malviker

Hur kände ni när ni skrev på blanketten för namnändring?

• Moa Malviker

jenny_nenne

Amaya, jätte fint! Är det din blivandes efternamn eller byter ni båda?

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007