Inlägg från: Moa Malviker |Visa alla inlägg
  • Moa Malviker

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Jag har också separationsångest... haha.. jag har två efternamn nu (eller det ena är ju mellannamn) och ska bara ta bort det ena och lägga till min sambos efternamn. Men så mkt sitter ju i namnet, det har varit ens identitet hela livet, tar nog ett tag att vänja sig...

• Moa Malviker

Jag heter nu Malviker Persson men ska efter vigseln heta Malviker Wellermark.

Helst hade vi velat ta varandras efternamn men det går ju inte enligt namnlagen... (dumt värre!!)

• Moa Malviker

Jag och Mattias träffade pastorn igår och det kändes jätte bra.

• Moa Malviker

Jag känner mig faktiskt lugn, i princip är allt pappersarbete klart och vi är i fas med planeringen. Känns bara bra, det ända är att jag inte riktigt förstår att vi faktiskt ska gifta oss!!!

• Moa Malviker

Ta kontakt med prästen själv, det gjorde vi. Verkar som om det är lite si och så på pastorexpeditionerna runt om i landet...

• Moa Malviker

Har inga barn...

Mina toastmadamer tar hand om lekar och annat under festen, jag får inte veta något... *nyfiken*

• Moa Malviker

daydreamerinlove

Hejsan, kul att du dykt upp igen.

Det mesta för oss är klart utom min klänning, som jag börjar få panik över... Min syster syr den och när jag var där sist hade det inte hänt mycket alls. Vill inte börja skrika och klaga då hon är snäll och syr den åt mig, men samtidigt känns det som att den borde varit klar redan...

Hur går det för dig?

• Moa Malviker

daydreamerinlove

Tråkigt med tärnan, känns det fortfarande bra att ha henne som det? Jag funderade mkt på det där med tärna men har valt att endast ha 2 brudnäbbar, tror en av mina närmsta väninnor gärna hade valt att vara det. Har du förresten blivit hippad än?

Dekorationerna är klara på så sätt att ballongerna och snittblommor är beställda. Ballongerna kommer arrangeras men blommorna ska min mamma sätta ihop, både de till festlokalen och de till kyrkan (dock inte brudbukett, brudnäbbsbuketter eller corsage) något jag är lite nervös inför. Mamma är jätte duktig med blommor men det är en hel del att göra och jag håller tummarna att hon ska börja med allt i tid. Försöker vara på henne om att hon ska börja trä pärltrådarna som ska vara i dekorationerna. Annars är det mest inköp kvar (förbeställd alkohol, alkoholfritt, godis, snacks mm) och sedan att ringa runt och dubbelkolla beställningarna..

Vad skulle ni ha för dekorationer?

Känns så skönt att både jag och Mattias tagit ledigt två dagar innan bröllopet.

Jag börjar få panik för att magen inte är som den ska, någon mer som oroar sig för sviktande hälsa?!

• Moa Malviker

daydreamerinlove

Haha, men då är vi två som skriver "uppsatser".

Det stämmer att vi beställt ballonger av Kicki.

Har fått vibbar att möhippan kommer vara den 12 maj, men är inte säker. Ska bli jätte kul för att se vad de hittat på och hur många de är... Min sambo är ungefär i din sits och har de flesta vännerna i Småland. Jag gjorde så då att jag kontaktade en av dem och så bestämde vi ett datum som jag bokade tågbiljetter till, det blev riktigt lyckat. Svensexan gick av stapeln i helgen.

• Moa Malviker

Jodå han kom tillbaka välbehåller om än lite trött och tilltuffsad. Hans kompisar skickade ett mms till mig under dagen med en bild på Mattias och hans utstyrel.. haha.. det var väldigt kul att se!

Nu börjar klänningen att bli klar, var hos syrran i 2½ timme igår.. Längtar så tills det att jag kan ta hem den... men så ska ju underkjolen bli klar med (även om nog inte det tar allt för lång tid)

• Moa Malviker

Kul att ballongproverna kommit, vad händer nu?

Själv har jag varit och gjort ansiktsbehandling och ska snart iväg på min provsminkning... hoppas det blir bra.. och ikväll ska jag återigen till min syster, håll tummarna att hon är klar med jacka och klänning... Bara underkjolen kvar.

• Moa Malviker

Hahaha, jag tror också att jag kommer bli hippad idag... nervöst.... (har dock inte fått något inbjudningskort)

Vi har köpt rosa champagne till toastmadamerna och solist.

• Moa Malviker

Jag blev hippad igår och det var nog en av de roligaste dagarna jag varit med om!!! Mina kompisar tog verkligen hand om mig.

• Moa Malviker

På begäran, här kommer min hippa...

Min frisör var i maskopi med mina fyra toastmadamer så när jag skulle gå därifrån överraskade de mig med champagne och tutor och självklart en tiara med slöja... Sedan kördes jag med ögonbindel (och 4 varv i varje rondell) ut till vad som visade sig vara Norsholm och ett stall för islandshästar. Där väntade Ida och Elin och alla vi sju + en "ledare" gav oss ut på en ridtur på 2 timmar. Vädret var kanon och vi klarade av att både tölta och gallopera även om två av mina kompisar knappt suttit på en hästrygg. Det gick genom skog, vatten och ängar.. verkligen jätte mysigt...

Sedan hade vi picknick i gräset och jag fick svara på frågor som Mattias också svarat på, och mitt uppdrag var att svara samma som Mattias. För varje rätt svar fick jag en jordgubbe... Riktigt roligt.

Sedan åkte vi därifrån och jag fick ögonbindel igen efter några mil, när vi kom fram visade sig att jag var hemman hos Gabriella (där man dukat med vin och tilltugg) jag fick hoppa in i duschen medans resterande tjejer åkte iväg. Hann knappt ut ur duschen innan Anna L kom dit... Blev jätte förvånad och det var jätte kul (hon är gravid i femte månaden). Sen kom mina systrar, även Malin som bor i Jönk. Jag blev jätte glad, sedan kom de andra tjejerna tillbaka + Sara som inte varit med och ridit. Vi drack vin och stämningen var på topp, vi lekte lite lekar. Vid åtta åkte vi till Carl-Johan (en fin restaurang) och jag blev bjuden på trerättersmiddag av alla tjejerna medan de fick delge mig varsitt minne som jag skulle passa ihop med rätt kompis.. Jätte kul, klarade alla utom två.. När vi alla var proppmätta gick vi över till palace (nattklubb) och dansade och stojjade.. Efter någon timme tog de ner mig till nedervningen och VIP-hörnan där det var tända ljus och skinnfåtöljer. Där fick jag champagne.. plötsligt kommer två vakter med svarta skinnhandskar och gula jackor och säger att jag stör och att jag ska följa med dem.. (de var gravallvarliga) Jag blir då förd till scenen vid dansgolvet (vilket är fullsmockat med folk) och ska sjunga främling med musik och mick.. hahaha.. skrattade massor men fick bra respons från publiken... Det var jätte kul! Sedan drack jag mer champagne och en kille kom in där vi satt och började spänna musklerna för mig och skaka på rumpan (dock med kläderna på Detta hade tjejerna inte planerat utan det gjorde han tydligen på egen bevåg.. Skrattade så att jag grät... Vid kvällens slut efter drinkar och shots fick jag ett kuvert med taxipengar hem...

• Moa Malviker

Jag ska ha en bolera i satintyg med mönster, allt i gräddvitt.

• Moa Malviker

beach

Jag får både klänning och bolero uppsydda, men det borde ju finnas i varje affär som har festkläder/bröllopskläder. Hoppas du hittar något!

• Moa Malviker

daydreamerinlove

Nej, var inte på Åhléns igår... varför undrar du? *nyfiken*

Har du pratat med Kicki än?

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007