• Diddisen

orkar inte ha det så här mer

Jag är själv inte överviktig. Men jag har två vänner som precis har gjort varsin gastricbypass.
    För dem har det gått jättebra och de har båda börjat gå ner i vikt.

Jag kan tycka ibland att det är alldeles för lätt att få en operation, men för TS som har kämpat länge med sin vikt, så kanske det är en bra lösning.
    Men självklart måste man röra på sej och hålla sin nya vikt när man väl gjort sin op. Det är verkligen ingen dans på rosor det heller.

Vill du veta mer så kan du kolla denna sidan
    www.viktop.se

Jag hoppas verkligen att du tar det här på rätt sätt nu.

å sen tycker jag att du ska byta läkare.
    Lista dej på en annan vårdcentral så får du en ny läkare.

• Diddisen

pickolina
    Jag såg oxå det programmet och jag tycker att det är rätt så logiskt att man får ett ersättningsberoende. Men man blir ju överviktig av olika anledningar.

Därför är det viktigt även för TS att veta att de riktiga problemen med ångest när man ätit mm inte kanske försvinner bara för att man gjort en op.

Man måste jobba med sej själv iallfall.

Men vissa människor har ju faktiskt själva lyckat gå ner med bra mat och motion.

Men de som försökt i många år och inte gått ner, så kanske operation är en sista utväg.

• Diddisen

lotta49

Jag har aldrig hört att nån av mina två vänner som gjort op nyligen fått gått till psykolog. Vilket de verkligen borde fått. Å om de nu fått gå till en utan att jag fått veta det, så är det ,max en gång.

När min ena kompis väl fått en tid till kirurgen så behövde hon inte ge honom någon som helst anledning till att operera, och hon hade verkligen förberett ett tal ifall han inte tyckte att hon behövde op.

hon fick däremot träffa en dietist och sedan fick hon en tid.

Sjukhuset vi tillhör har inga väntetider alls. och det har blivit mycket lättare att få op.
    Bara man får en remiss till kirurgen.
    Å att övertala sn läkare till det är nog det svåra. Men har man BMI över 40 och verkligen inte kunnat gå ner på nåt annat sätt så är det ju lättare.

Jag menar verkligen inte att TS absolut borde göra en op, men vore roligt att höra om hon ens har funderat på det.

• Diddisen

Vore väldigt trevlig att höra vad TS tycker om det här. Vi har ju liksom stulit hennes tråd lite.

• Diddisen

lottal8

Men rätta mej om jag har fel . men kan man inte söka till vilket sjukhus som helst för operation?

Eller det kanske bara gäller vissa operationer.
    för sjukhuset där jag bor har inga väntetider alls.

• Diddisen

pickolina

Men det har ju med vårdgarantin att göra.
    Är ju orättvist om vissa sjukhus har jättelång kö, och man får vänta jättelänge på op vad det än är för op.
    och vissa kommer in inom vårdgaranti gränsen.

lottal8

Är ju jättebra att du rör på dej. Men om du tycker att simningen är tråkig borde du kanske försöka hitta nåt som du faktiskt tycker är kul.
    Ger mycket bättre resultat då.

• Diddisen

pickolina

Ja jag säger då det . Vilket skit land vi lever i när det gäller sjukvården.

Pratade med en kompis i dag som hade luftrörsbesvär. Som hon dessutom haft förut och fått medicin för . Dom sa till henne att dom kunde sätta henne på väntelista och den var 1-2 månader. Helt otroligt. Hon behövde ju hjälp nu inte om 2 månader.

• Diddisen

lottal8

Du har aldrig tänk på att söka hjälp för din ångest.
    Du har ju haft bulimi, och du kommer ju ha svårare att gå ner i vikt om du kopplar ihop maten med ångesten .

Kämpa med näbbar och klor för att hitta en läkare som tar dej på allvar. Vet inte vart du bor men det kanske finns nån privatklinik du kan gå till.

Du måste hitta en läkare som tar dej och dina problem på allvar.

Förutom din vikt hur är dina andra värden
    tex blodtrycket.

Svar på tråden orkar inte ha det så här mer