• Aprikot

Får man lägga sig i sin egen hippa?

Jag tycker att du lämnar gästlistan och skriver en kommentar till varje gäst, hur du känner dem t.ex. Då kan din kompis själv välja vilka hon kontaktar. Jag blev hippad i lördags och tyckte att det var jättekul att även de jag inte känner så bra (än) ville va med. Då får ju de chansen att lära känna några fler inför bröllopet och har åtminstone möhippan som samtalsämne.

• Aprikot

I mitt fall så var det så att min syster ävfen hade hand om anmälningrana, så hon behövde ju en lista och hon ville veta vilka alla var. Så visst, det var ju inte bara för en ev möhippa. Men som Kakan-07 sa sa så har även vi parat om hur kul det ska bli att få hippa våra vänner när det är dags för giftermål. Så det är liksom underförstått. Men inget har sagt ett ljud under hela tiden. De ringde tom låtsassamtal till varann och låtsades att det var jobbet t.ex. och att de var tvungna att jobba helgen. Så det är klart att jag inte VISSTE när eller om det skulle bli nån.

• Aprikot

Hmm, hur blev det med stavningen? ;) Tycker också att alla ska få chansen att va med även de jag inte känner så väl, t.ex. flickvänner till sambons kompisar. Men när jag väl lämnat listan så var det ju inte upp till mig. Men syrran lyckades få med de flesta. Vi var 17 stycken, så det var kul.

Svar på tråden Får man lägga sig i sin egen hippa?