• pudan

Får man lägga sig i sin egen hippa?

Mina kompisar fixade världens härligaste hippa för mig i lördags...bla go cart, helkroppsmassage med chokladolja, försäljning av "hushållsnära tjänster på stan" mm mm. Vårt värdpar hade fått en lista på våra gäster med telefonnummer och vi hade skrivit på vilket vis de har kopplingar till oss. Listan var inte skriven med tanke på hippa och svensexa så ingen sållning bland gäster hade gjorts.

Tjejerna som ordnade möhippan delade helt enkelt upp listan mellan sig och ringde ALLA tjejer för att ingen skulle känna sig utesluten. Eftersom vi inte skrivit ålder på gästerna ringdes alla från den yngsta på 20 till mormor på 93 bast och oavsett var i lander de bor. Alla hade blivit superglada över att bli tillfrågade och även om de kände att de var för gamla eller bodde för långt bort kom de med tips och idéer och kände sig litet delaktiga. Dessutom visade det sig att flera personer som jag aldrig trott skulle vilja hippa mig jättegärna hängde på och gjorde min dag suverän!

Eftersom det tydligen varit väldigt mycket mail och telefonkontakter mellan alla tjejer har de lärt känna varandra litet grann och mailar nu hejvilt om allt möjligt kul som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra....Litet som att bryta isen före festen...Mindre oro för mig och gubben om att gästerna kanske inte kommer att ha trevligt ihop!

Svar på tråden Får man lägga sig i sin egen hippa?