• Raspberry

Får man lägga sig i sin egen hippa?

Hur förklara min fråga på enklast sätt...???

Jag skall gifta mig och är rätt säker på att det kommer att bli en möhippa och att min bästa kompis som skall vara hedersdam (inte tärna, hon är gift) kommer att organisera den. Problemet är att jag har aldrig haft ett gäng med vänner, utan mer spridda vänner som inte nödvändigtvis känner varandra...alltså känner inte min bästa kompis mina andra vänner jätteväl.

När jag var tärna på hennes bröllop så fick jag en kopia på gästlistan inkl. telefonnummer vilket var bra när jag skulle ordna möhippa. Så det tänkte jag ge henne.MEN och nu kommer vi till problemet.

På gästlistan kommer ju både mina och min blivandes vänner/släktingar att stå med. Vissa av hans vänner/vänners respektive börjar jag numera räkna även till mina vänner men vissa har jag knappt träffat. När jag ordnade min kompis möhippa ringde jag alla tjejer som inte var äldre släktingar och bjöd in dem och det blev lyckat. Men blir inte det egentligen lite konstigt? I fall det är möhippedeltagare där som jag knappt känner...??

Är det nån som fattar vad jag menar eller är det en jättekonstig fråga?

• Svar på tråden Får man lägga sig i sin egen hippa?
  • Raspberry

Tack för alla svar.

Jag har hunnit fundera och kommer nog göra ungefär som aprikot föreslår. Det låter bra.

Det är ju inte så att jag "kräver" eller "förväntar" mig någonting. Men min hedersdam har redan undrat om inte hon skulle kunna få gästlistan och då har vi båda lite skämtsamt låtsats att jag inte alls förstår varför hon ber om den...

• Raspberry

Pudan
    Tack så jättemycket! Jag tror jag skall göra precis så. Lämna ut gästlista där det står hur de olika gästerna känner oss. Sen skall jag lita på min tärna. Det är ju verkligen egentligen ingenting jag skall planera eller lägga mig i och jag litar faktiskt på att min bästa kompis är en vuxen och kompetent person...

Ibland oroar man sig för onödiga och knasiga saker...

Svar på tråden Får man lägga sig i sin egen hippa?