Inlägg från: mammaK |Visa alla inlägg
  • mammaK

11 augusti 2007 del 2

Nu måste jag skriva lite vad som är klart för mig:
    -Hur inbjudningarna ska se ut, även börjat gjort dom.
    -Musiker till bröllopet (fiol och blockflöjt)
    -Solosångare
    -Band
    -Tyget till klännigen
    -Placerings"korten"
    -Bestämt bukett, cousage och käppar till barnen
    -Meny
    -Lokal
    -Toastmasters
    -värd och värdinna
    ..hmm vad mer...

• mammaK

Idag har jag bokat in träff med prästen då vi ska gå genom hela vigseln. Så ha vi dubbelkollat bokningen av lokalen och vi ska dit nästa helg och fundera över dukning, mäta bord, kolla servis osv..
    Sen håller jag på med inbjudningarna för fullt. Vilket pilljobb...

• mammaK

Cameline
    riktigt spännande.

Vet du vilka skor du vill ha?
    Jag letar för fullt, men inga som jag hittat hittills passar min klänning.

• mammaK

Cameline
    Ja jag har tittat på dom skorna och dom är jättefina. Men min kjol är vitbeige (vanilj tror jag det heter) och min överdel är vinröd. Så det är svårt.

• mammaK

Kan man det? Det är ju kanon i såfall! Det är ju ett kanonbra alternativ. Tack för tipset.

• mammaK

Igår var vi och tittade på lokalen. Tror det kommer bli jättebra. Fattades lite saker så som stora soppskålar uppvärmningsskåp, (men vi fick tips vart vi kan hyra ett sånt) champangeglas att brudskåla lite i. Sen fanns det värmeljushållare så det slipper vi införskaffa. Så det blir nog bra.
    Inbjudningarna håller jag på med för fullt, dom ska ju ut om ca en månad. Men det är så pilligt.

• mammaK

Gud vad ni är duktiga. Jag känner som om jag gått in i någon slags dvala och inte fattar att det inte är så långt kvar..

• mammaK

Idag kom min m2b hem och hade faktiskt tagit insiatviet att kolla om vi kan låna hemkunskapsköket på hans skola när vi ska laga maten. Och glada besked blev det, vi får låna det, gratis.

Sen ska vi boka hans frockcoat idag.

Men inbjudningarna ligger just nu och väntar på att jag ska göra färdigt dom.

• mammaK

Lucy_
    Jo fördelen är ju att alla som vill hjälpa till kan samlas på ett ställe. Det blir såå mycket roligare att skala potatis till gratängen än om 5-6 stycken står i varsitt kök och gör. Ska bli kul faktiskt.

• mammaK

sussen2007
    Jag var inne i en kanonaffär i gamla stan, kommer inte ihåg namnet. Men där fick jag hjälp att prova ut en kanonbra bh. Den kostade visserligen lite mer men jag ångrar nu att jag inte tog den med en gång. Jättebra service.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2