Inlägg från: mammaK |Visa alla inlägg
  • mammaK

11 augusti 2007 del 2

Kakan-07
    Håller med Cameline, du kommer vara jättevacker.

Cameline, vadå inte få göra provuppsättning och sminkning?

• mammaK

Jo jag vet ungefär hur jag vill ha det.
    Jag vill göra lite lockar och ha det "halvuppsatt". Ska kanske ev göra en hårförlängning, även fast mitt hår räcker till.
    Sminket vill jag att det ska se fint men naturligt ut, som ditt.
    För att du ska få en liten bild även om det inte blir så då, så tredje tjejn här har ngt liknande:
    www.kalufsmakarn.se/frames.html

• mammaK

Hur har ni med bukett?
    Ska era män ha corsage eller ngt annat?

Våra näbbar ska ha käpp som är dekorerade så dom matchar min bukett och sambons corsage.

• mammaK

11 augusti
    Kan du inte länka den sida du hittade med buketter?

Ja det är inte lätt det här, även fast planeringen och allt är jättekul så är det tur att man bara tänkt gifta sig en gång. Tänk att det är så mycket val att göra för en dag=)

• mammaK

Cameline
    Tycker du ska försöka få en provuppsättning, så du vet att ni är på samma linje.

11 augusti
    Jättefina bilder, jag kanske ska ångra mig...

• mammaK

Idag köpte jag skor iaf, sen köpte jag lite som är tänkt till en akutkorg. Är det någon som har tips på vad man kan ha i den. Jag har köpt:
    *Plåster+skavsårs
    *bindor och tamponger
    *knästrumpor och strumpbyxor
    *engångshyvlar
    *nagelfil
    *tops
    *våtservetter
    *näsdukar
    *läppbalsam
    *kammmar
    *tuggummi
    *halstablett/fräsch mint

Sen tänkte jag även köpa värktabletter, kondomer(mest på skoj)
    Är det någon annan som har mer??

• mammaK

Popupp
    Vi har tänkt som madlin, ha fint klädda korgar på toaletten.

Madlin
    Bra lista, fick genast till ngra grejer jag vill ha med.

Cameline
    Vad tråkigt att dom inte kan ge en provuppsättning. Konstigt om dom är så bra att dom är så anti. Men jag tror nog att du kommer vara nöjd och vacker när dagen kommer.
    Så din mamma har snöat in på blått. Min mamma har snöat in på vitt och aprikos. Men det får hon absolut inte ha, har försökt förklara att det är vett och etikett att inte vara vit eller svart, men hon är så envis, men nu har min syster fått henne att inse att det inte går. Och aprikos vägrar jag av den enkla anledning att överdelen på min klänning kommer vara vinröd. Jag vill inte se på korten att jag skär mig mot min egen mamma.

Kul med en hattperiod, men jag tror nu som du att det är tur att din sambo stoppade hattidén, även fast det hade varit skitkul. Men risken är ju att folk har på sig "fulhattar" för att dom tror att det inte ska vara fint.

• mammaK

Madlin, nej det är ju bra.
    En lite dum fråga novalucol, visst är det om man får känning av magen?...

• mammaK

Nej inte ännu, min mamma ska sy den och vi ska börja med underdelen nästa vecka. Överdelen får vänta lite, måste ha rätt bh först=)
    Men så fort ev bilder finns så ska ni absolut få se. Men för att göra en snabb förklaring så är kjolen vit och överdelen vinröd, men vitt brodyr i. Se om jag kan länka en liknande modell iaf.

Vad ska ni ha för klänningar. Ni har säkert sagt det förut, men det är kul med bilder.

Jo fast hon har tydligen sagt till min syster att hon kan tänka sig ljusblå och det är helt ok för min skull.

• mammaK

www.brollop.se/
    under The House Of Nicholas - nr 1129
    så är modellen, nästan
    Färgen är mer som Atelier Diagonal nr 745

• mammaK

Madlin:
    Tråkigt att du lämnar oss, men vi ses säkert i forumet ändå=)

• mammaK

Aldrig. Inte om ni har en riktig fotograf oxå! Det lär ju finnas massor av folk med kamera ändå=)

• mammaK

Vi ska träffa prästen om två veckor, sedan två dagar innan vigseln med.

• mammaK

Jag är inte heller någon telefonälskare.
    Vår präst tyckte egentligen att det räckte om vi sågs strax innan vigseln, men vi ringde upp henne igen för vi ska ju göra vigselprogremmet och sen vill vi veta att våra löften är ok.

• mammaK

Jag tror att hon tänkte att vi skulle gå igenom allt då. Jo vi kommer ha egna löften, om hon säger ok. Dom måste ju vara likvärdiga det som sägs i vanliga fall.

Jag har oxå börjat vela. Mitt klänningstyg allrshelst. Fisck för mig att det såg ut som vårat sängöverkast, men det var inte så=)

Om någon text ska läsas så får prästen göra det i vårat fall.=)

• mammaK

Jag känner bara att jag inte vill att någon skall göra det för att dom måste. Vill någon skulle det vara kul. Men annars får gärna prästen göra det=)

• mammaK

ElenaMaria
    Den är verkligen jättevacker!! Du kommer vara såååå fin den 11!!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2