Inlägg från: sussen2007 |Visa alla inlägg
  • sussen2007

11 augusti 2007 del 2

Nu har vi precis varit hod guldsmeden. Jag har mormors gamla vigselring som jag vill använda, och den skulle vi få 1000 kr för! Trodde aldrig att det skulle va så mycket! Om man säljer den får man ju bara typ 150 kr... :) Nu ska vi fundera på stenar och om min blivande också ska ha en ring. Ska era män ha en ring till?

• sussen2007

Hmm... Min sambo är också ganska nöjd. Det är nog mest jag som vill att det ska synas att han är gift, inte förlovad längre...

• sussen2007

God morgon! En liten undring: Vart kan man köpa kläder till honom? Han ska köpa en vanlig svart kostym, för han har ingen och vill kunna använda den mer. Vi vill inte ha nåt skitdyrt märke, men ändå bra kvalitet till lagom pris. Vi bor i Stockholm... Nån som har tips?
    Sen undrar jag också vad ni tycker om nagellack på tårna? :) Jag ska ha silvriga sandaler med remmar och ingen klack... Hur ska tårna se ut?

• sussen2007

Hej tjejer!
    Vad ska ni ha för musik på vigseln? Vi bestämde oss (nästan klart) igår. Vi vill ha Håll mitt hjärta (Sång, piano, gitarr och bas), jag ska sjunga Come rain or come shine med pianokomp, Välsignelsen i nån slags körvariant av våra musikvänner, och ett trumpetstycke av min bror (har inte bestämt vad än). Som ingångsmarch vet vi inte, men som utgångsmarch kom vi på att vi vill ha dragontrumpetarnas signaturmelodi (Pappenheim), eftersom min blivande varit med där, och även min bror som ska tuta den med komp av orgel. :)
    Har nån mer bestämt? Nån som kanske har tips på vad han kan spela på trumpeten???

• sussen2007

madlin: Var ska ni gifta er nånstans? Jag kanske har nåt tips!?

• sussen2007

Hmm... Det är ju på samma dag som oss, så sångarna jag känner ska ju på mitt bröllop... Men jag ska fundera lite. Om jag får din mail så kan jag höra av mig?

• sussen2007

madlin: Haha! Nej det hade nog inte gått att dela på även om det inte varit gäster... Vi ska gifta oss i Småland nämligen! :) Men jag ska höra mig för här i sthlms-trakten.

• sussen2007

I helgen ska jag nog få komma till frisören (om hon har tid), gå till en florist och besöka ett kondis och kolla in tårtor. Vi ska gifta oss i Småland där mina föräldrar bor (vi bor i Sthlm), så det är lite svårt att planera ibland... Man måste ta det när man kommer dit liksom. Nu börjar jag fundera på om jag inte ska ringa pastorn som ska viga oss och träffa honom också, när jag ser att ni redan träffat er präst! Jag tänkte att det var tidigt, men det kanske är bäst ändå. Vet ju inte ens om vi ska dit nån mer gång innan!... =/ Igår beställde vi vigslering iaf, men det värsta var att han tog min förlovningsring för att ha den som modell, så nu är jag utan ring! Det känns jättekonstigt. Jag är där och pillar hela tiden, men där finns ingen... =( Slips till mannen köpte vi igår också!

• sussen2007

Vi har frågat en av mina barndomskompisar om hennes pojkvän skulle kunna fota oss under vigsel och fest, för han har amatörfotat lite förr -mot att vi bjöd dem på en grillmiddag i sommar. Men, han vill gärna ha 500 kr för att göra det (som symbolisk summa, för att han vill kunna ta betalt om nån annan frågar). Jag förstår honom så klart... Men nu vet vi inte om vi tycker det är värt det, så vi har inte svarat än. Tänker lite att andra gäster ju ändå kommer fota, och man kan ju skriva i programmet att man gärna vill att de ska maila bilder till oss. Vi betalar ju 2000 för vår "riktiga" fotograf, och då får vi inga bilder för det, utan måste köpa dem också. Tycker ni att det skulle va värt 500 kr för att nån ska ta kort ÅT er?

• sussen2007

Nej, jag kände själv när jag skrev det att det inte lät så klokt. Alla har ju kamera med sig på bröllop!
    mammaK: Har ni träffat prästen redan?

• sussen2007

Hmm. jag måste nog ta och ringa vår nu. Och kolla om han har tid i helgen. Hatar att prata i telefon! =/

• sussen2007

Nu har jag ringt honom och han verkade tycka att det var bra att ses, speciellt om vi inte får chansen igen förrän 1 vecka innan det ska ske!...
    Ville hon inte ses förrän så sent? Jag trodde det var "obligatoriskt" att träffas och prata innan. Gå igenom program och sånt som sagt. Men det är säkert olika. Har ni skrivit egna löften?

• sussen2007

När jag inte kan bestämma mig, och tror att det är världens viktigaste beslut brukar jag lugna ner mig med att det ju faktiskt inte är det. ( Om jag inte kommer på det själv så påminner sambon! ) Det är ju egentligen faktiskt bara en liten skitsak! Inte spelar det särskilt stor roll efteråt... Det är lätt att förstora upp sakerna för sig själv. :)

• sussen2007

malle: Nåt tips man ska tänka på inför präst/pastor-träff? Jag vet nog knappt vad jag ska undra...! ;) Vad kom du på för saker efteråt?

• sussen2007

Ska det läsas några texter i kyrkan under er vigsel?

• sussen2007

Ja jag tror det. Vet inte alls vad än. Men jag har tänkt på det mest för att jag vill att 2 av mina vänner ska vara delaktiga på nåt sätt. De hade varit tärnor om vi haft ett större bröllop, men nu ska vi inte ha några. Kul att få med dem på ett hörn då känner jag.

• sussen2007

Tack, kan va bra att veta! :)

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2