Inlägg från: madlin |Visa alla inlägg
  • madlin

11 augusti 2007 del 2

Idag ska jag rusa iväg på stan och jaga papper till inbjudningarna, tänker göra dom själva för de går snabbast så. Känner mig superstressad för det blir så tajt, känns som alla andra skickat ut sina inbjudningar med goda marginaler.

Lekte lite i photoshop hur inbjudan skulle se ut: bp0.blogger.com/_h6CWwUEd2hk/RjzyEK7G-HI/AAAAAAAAABY/AcYMorezRb4/s1600-h/kortet.gif

Blir rätt enkel, ska vara vitt papper inuti där vi även kommer trycka inbjudningstexten.

• madlin

Sandymon: då var jag inte ensam då, så ni ska också göra egna. Hur hade ni tänkt er att korten ska se ut? :)

• madlin

Lilla Li: det var ju riktigt fint!

• madlin

Lilla Li, skulle man inte kunna tejpa in det lilla pappret där namnet står då för undvika missfärgning? Nåt sånt skulle jag gjort, för jordgubbe skulle ju passa jättebra då. Nästan synd att vi inte ska ha speciella sittplatser... hihi :D

Sandymon: det lät jättefint! hittade inte mer än papper idag ute, får åka till tiimari oc kika.

• madlin

Vi kommer gifta oss borgeligt utomhus, så vet inte hur vi ska lösa det. Funderar på solist som sjunger en låt bara, men man ska ju hitta någon också.. inte det lättaste när man är sent ute och inte känner någon som sjunger bra!

• madlin

sussen2007:
    Vi kommer gifta oss i Avesta :)

• madlin

sussen2007
    Vart gifter ni er då? Och klockslag? Kommer förmodligen vigas lite senare under dagen.

Ja maila mig gärna på jlbrollop@yahoo.se isåfall - så kanske vi kan dela på solist under dagen, ha ha! ;)

• madlin

nej nu läste jag ju helt galet, trodde det var att ni hade bokat solister - och att de inte var några av de inbjudna. *skratt* Ja det var ju lite knasigt kanske... de vill nog vara på erat bröllop tror jag ;)

• madlin

sussen2007: oj det var ju en bit emellan det, sött iallafall att du kollar runt. Har pratat med en sångare från ett hårdrocksband (låter konstigt, men han sjunger ljuvliga ballader) - jag hopppas att han nappar. Han är dock gäst, men de är bara en låt så..

• madlin

Ja, han tackade jättegladd ja att sjunga under vigseln, ooh så skönt! Nu är de bara att enas om en låt då....

• madlin

Sandymon: som sagt... vi har inte skickat ut våra ännu, ska försöka hinna med o göra klart inbjudningar och hemsida (adressen kommer finnas i inbjudningarna för mer info) i början av nästa vecka.

• madlin

11 augusti: ja kan du inte länka den tråden?

• madlin

Tack 11 augusti!
    Nu hittade även jag en bukett som föll mig i smaken, jag som haft sån ångest att jag inte kommer hitta nåt.

• madlin

Det vi tänkte ha är:
    säkerhetsnålar
    klädroller
    nagelsax
    nagelfil
    skavsårsplåster
    tops
    deo
    hårnålar
    bindor och tamponger
    lypsyl
    plåster
    alvedon/ipren
    hårborste
    hårspray
    tandborste och tandkräm
    gummisnoddar
    tuggummi
    mintpastiller
    tandtråd
    snytpapper
    lite smink, mascara, kajal, puder
    kondomer
    link, novalucol etc

• madlin

Popupp:
    Vi har tänkt att klä mindre lådor med något snyggt tyg eller papper som ska stå framme på toaletterna :) Och så ska det skrivas ett fiffigt rim på en lapp som sitter fast på lådan, så gästerna vet att de får använda sakerna.

• madlin

Popupp: haha jaa.... finns så mycket roligt man kan fixa för att få de lite annorlundare. Man behöver ju inte köpa stor flaska hårspray, hudkräm osv - finns ju gulliga små förpackningar också och de blir väl inte lika kostsamt.

• madlin

mammaK: jag hade glömt hud/handlotion, så notera det med - inge kul och gå fnastorr.

• madlin

mammaK: ja vid halsbränna och sura uppstötningar, vissa har ju känslig mage - så de vore ju trist att de skulle få åka hem för sånt - när man kan kanske motverka det med något.

• madlin

alvbröllop:
    backup kit? den listan jag visade är saker som är till för gästerna, som en omtänksam grej *ler* Fast iofs, krisar det och jag inte har med mig nåt utav det själv i min väska så får man väl smita in på gästtoaletterna *s*

• madlin

jaha, då lämnar jag er här. Och får leta upp tråden för 18 Augusti istället - var på bröllopsmöte idag och det blir den 18:e istället för lokalen och cateringens del. Blev så mycket smidigare med alltihopa att byta datum.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2