• alexaa

styrketräning upp i vikt??

Hej hopp!!

Nu är det så att jag har börjat träna på gym. Jag tränar kanske 3-4 ggr i veckan på gymmet samt aerobic och promenader ut över detta.
    Jag är ute efter att gå ner ett par kg och att bli fastare i kroppen.

Hur funkar det eg med styrketräning?? Hur mkt kan man tänka sig att jag går upp i vikt av att fett omvandlas till muskler?? Är 3-4 ggr i veckan lagom får ngn som jag?? Är en 22 årig tjej som väger 57 kg och är 164 cm lång..

tack på förhand för alla kloka inlägg=)

• Svar på tråden styrketräning upp i vikt??
  • alexaa

tack för era inlägg..

snowsee: nu va de ju inte sånna åsikter jag var ute efter. Jag vet att jag inte är överviktig på ngt sätt men fett sätter sig på olia ställen på olika människor och jag har lite runt magen som jag vill ha bort. Blir ju inte utmärglad om ja går ner några kg heller..

några som har tips om hur jag ska äta när jag tränar så som jag gör?? Har svårt att hitta bra maträtter, mellanmål m.m. sm ger mig tillräckligt av allt jag behöver..

tack hörrni=)

• alexaa

okej... ja vet att ja antagligen kommer gå upp ngt kg men de får ja väl leva emd då=) bara jag blir fast o fin till sommaren..

har ni några tips på hur jag förbränner fett bäst?? När på dygnet?? hur ska ja äta?? vilken sorts tränin??

• alexaa

hej alla!! tack för era svar... ja simmining ska ju vara bra. Ja har lite problem em de dock, opererade brösten för ett tag sen och tycker nu att simning är otroligt obekvämt. Tänkte börja springa.. de e väl oxå bra träning??

har bestämt mig för att april e min månad..nu ska dom där 3 kg väck=)haha

Svar på tråden styrketräning upp i vikt??