Inlägg från: critan |Visa alla inlägg
  • critan

Dalabrudar 2007 del 3

Hejhej, ännu en dalabrud, men en hemlig sådan! Ett enkelt bröllop ska vi ha, hemma i trädgården. (om inte huset är sålt då!) Såg att nån skulle få Petter Karlsson som präst. Han skulle vi vilja ha, hade honom på yngsta dotterns dop. En trevlig präst.

• critan

Har bokat kyrka idag. Vi tänkte ju ta det hemma i trädgården, men sambon sa att vi kunde lika gärna ta det i kyrkan, känns bättre så. Och säger han det så får man passa på. Han ville ju ha det enkelt, helst hemligt. Nu blir det ju lite mer som ett traditionellt bröllop iaf. Fast festen har vi hemma i trädgården. Vi vill ha grillbuffé. Det svåraste nu är väl att bestämma vad jag ska ha på mig. Kanske blir brudklänning iaf nu när man ska vara i kyrkan. Fast svårt att prova nån sån när man försöker gå ner i vikt innan. Har ju rätt mycket att gå ner, hoppas bara man lyckas. Vill också skicka nbjudningar, så man slipper vara så hemlig! Måste nog ta och fixa det snart.

• critan

fast det är ju typ stans tråkigaste kyrka, hagakyrkan. men vi döpte barnen där så det känns rätt. lagom enkelt för oss. borde kanske boka nån lokal också ifall det regnar.

• critan

här var det lugnt, har alla fullt upp nu under helgen? nu har jag bokat en tjej som ska sjunga på bröllopet. återstår bara att bestämma vad hon ska sjunga. "min" låt som jag sagt att jag vill ha, tog en sk kompis på sitt bröllop. ok om jag inte sagt nått, men när jag berättat för henne att jag ska ha den den dagen jag gifter mig. menmen, man har ju inte ensamrätt, så är det ju. kanske tar den iaf, har ju alltid velat ha den. men ska komma på en till med. hur tidigt kan man skicka inbjudningarna? tänkte så inte folk hinner planera sin semester så dom är långt borta den dagen.

• critan

kul dalabrud-07!

själv sitter jag och pillar med inbjudningarna, 5 av 22 är klara. är inte så pysslig av mig, men det blir skapligt iaf. synd bara att man inte är duktig på att texta. menmen, dom blir liksom vi! ska bli så kul att få posta dom och vänta på reaktionerna! har hittills 59 pers inklusiva barn på gästlistan, + 2 pyttebebisar. vi som skulle hålla det enkelt!

• critan

dalabrud-07, ingen kläning än, vet inte om jag ska ha brudklänning eller en vanlig finare sak. och så vill jag ju gå ner först, svårt att prova annars. skulle va kul med en brudklänning, men inte för så mycket pengar dock. svårt detdär.

• critan

middag på g i tråden. vill gärna ha tidningar!!! hojta för en fika, jag å kicki är på stan/Kupolen typ var eviga dag!!

• critan

db07, skulle vi kunna. när ca ska du dit då?

• critan

shit, nu har vi fått hem bekräftelsen från kyrkan, och så beställt ringar, nya förlovningsringar och vigselring. nu är det påriktigt.

• critan

kan maila bild, vi köpte på nätet. tittade på dom och provade på kupolen, sen köpte vi på vigselbutiken.se. sparade tusenlappar på det. klänning vet jag inte hur det blir med, viktminskningen går ju lite segt! men har ju lite tid på mig. hittade en på tradera jag skulle vilja ha, men den är förliten och jag törs inte chansa, tänk om jag inte kommer ner i vikt nog.

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3