Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

Dalabrudar 2007 del 3

critan - vilken seriös kyrka som skickar ut bekräftelse - men jag antar att det känns bra att ha det svart på vitt, så man inte blir utan .
    Åh, nya ringar, så roligt! Vi kommer att behålla våra förlovningsringar, eller sambon kommer att göra om sin, han vill lägga till en vitguldsrand på varje sida, så den blir bredare än vad den är nu (fattar du?), jag får "nöja" mig med min, får ju en till att komplettera med . Vad har ni valt för ringar, har du någon bild? Vart gick ni någonstans och vad kostade det? Många frågor blev det, du kan maila mig om du inte vill svara här. Hur går det med klänningen då?

Kram

• Dalabrud-07

critan - så roligt! Har du någon länk till dom, så man får se hur dom ser ut?
    Fattar inte riktigt det där med hunden.....

• Dalabrud-07

Var och beställde blommorna i fredags. Skönt att ha ännu ett moment avklarat.
    Har varit runt och kollat på tårtor, och fick besked om utkörning från ett ställe i fredags så nästa vecka åker vi och beställer den, känns bättre att åka dit och prata direkt med bagaren (ännu en gång ), än att ringa dit.
    Maten är beställd sedan en vecka tillbaks - jätteskönt! Tyvärr kunde dom inte lova utkörning, eftersom det var ett annat sällskap som bokat exakt samma tid, men dom skulle försöka lösa det hela.
    Har börjat kika på ringar. Sambon vill göra om sin och har fått ett kostnadsförslag på mellan 1200 - 2000 :-, helt ok! Guldsmeden fattade på en gång hur han menade och kom med en massa egna idéer, kändes jättebra. Jag tittar fortfarande. Men hur jag än bär mig åt så kommer jag tillbaks till en och samma....det kanske är ödet.....

• Dalabrud-07

critan - jättefina ringar! Hade ni det trevligt på BD?
    Visst blir du med på fredag?

• Dalabrud-07

critan - kan leta bild....

• Dalabrud-07

Nu ska vi åka och beställa tårta och titta på ringar, igen..... Att det ska vara så himla svårt att bestämma sig

• Dalabrud-07

Måste få skriva av mig lite.....
    I tisdags skulle jag åka och titta på underkläder. Skulle först åka och prova klänningen så hon fick markera på mig hur djup urringningen var och vart axelbanden kommer att gå - vilket gör det lättare att hitta rätt i underklädesdjungeln. Sagt och gjort, åkte först till klänningsaffären. Där blev hon lite irriterad för jag hade visst gått upp lite i vikt. Jag var rädd för det då jag skadade mitt knä efter nyår och inte kunnat träna. Jag har kämpat med min vikt ända sen jag var tonåring, dvs ca 15 år, jag vet att jag måste gå ner, men det är inte så himla lätt...jag försöker verkligen.
    Jaja, gick iallafall till underklädesaffären och där stötte jag ihop med en gammal "kompis" från barndomsstaden. Jaha, sa hon, det var inte i går. Ja, jag hörde att du skulle gifta dig - igen sa hon sen.
    Jag vet att jag varit gift förut, och det är ingenting jag är speciellt stolt över. Jag träffade min dåvarande när jag var 15. Blev gravid när jag var 19. Katastrof enligt han och hans mamma som är pingstvänner. Vi var tvungna att gifta oss. Skilde oss efter 1 år. Jag klarade inte av att leva ihop med honom. Alla skyllde skilsmässan på mig, och visst jag var otrogen mot honom, men det är jag evigt tacksam för idag. Man ska inte leva i ett förhållande som bygger på slag istället för kärlek.....
    Men hennes kommentar brände.... Har mått dåligt för det hela helgen.
    Min nuvarande vet ju naturligtvis om att jag varit gift tidigare och enligt han så spelar det ingen roll, vilket det egentligen inte gör för mig heller. Men nu mår jag så himla dåligt....
    Var bara tvungen att skriva av mig lite....

• Dalabrud-07

pralm - säg till när du hittar skor på Kupolen, jag är också på jakt

• Dalabrud-07

Nu känns allt lite bättre. Hon var nog bara avundsjuk , mig veterligen har hon aldrig haft någon pojkvän.
    Idag har vi beställt min ring! Har ju velat fram och tillbaks mellan två stycken, men idag beställde vi den ena. Det känns så himla rätt! Längtar bara tills jag får börja använda den på riktigt!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3