Gifter du dig i Järvsö 2007??
vågar amn hoppa in här? vi ska ha bröllopsfesten i ljusdal i slutet på sommaren :)
vågar amn hoppa in här? vi ska ha bröllopsfesten i ljusdal i slutet på sommaren :)
I slutet på agusti är tanken, men ve titne riktigt vart ännu, bara att det blir kring ljudalstrakten. VI hade tänkt vara ute så blir att leta upp en äng därikring troligne. ska upp snart ev. och kika runt lite. när är det dags för dig/er?
vad kostar det att hyra den?
Jag bor i uppsala så det är en bit bort, men det är där vi vill vara. min pappa kommer från ljusdal och maken lika så.
har ingen anning hur jag vill ha min känning... hur tusan ar man reda på det :/
hålle rpå och kikar omkring lite här och var men hittar inte något ultimat.. jo en för sådär 100.000... dvs 99.00 för mycket *s*
Vad ska du ha för något?
VArt i gävle bor ni? Bodde där som 15 åring ett kort tag.
vacker, hur kom du fram tilla tt det var dne du ville ha? kändes det bara rätt?
jag klänner just det du skriver att det här är enda gången jag har hansen att ha en typisk bröllopsklänning... egentligen vill jag nog ha www.swordsofhonor.com/daagirdrb.html
den är riktogt fin men jag kan faktiskt inte bestämmas mig alls
maljor, problemet är att just den inte går att testa, men jo man kanske ska ge sig ut att prova för att se ungefär vad man trivs med :)
Har hittat klänningen ajg vill ha nu. hur har ni det?
demilo: jätte läcker inbjudan!
din klänning var jätte fin, får man fråga vart du köpt den?
denna vill jag ha:
www.juliusbridal.com/product.asp&Img=saily1
funderar mellan dessa slöjor:
www.juliusbridal.com/product.asp
www.juliusbridal.com/product.asp
vad tycker du (och varför)?
VIlken brudbuket av de på fl ska du ha?
hålelr på med inbjudningskorten nu. har nog hitat den perfekta lösningne då jag och sambon ahr så olika åsikt (han vill ha massa text på alla sidor, jag vill ha lite text och super enkelt... gällande allt annat är det tvärtom).
du kan få se sen när vi blivit kalra. funderar påa tt sprigna till coop och inhandla tjock papper och leka :D :D
hur långt innan sätter man osa?
demilo : är mestr inne på första med (ang slöja).
Vi blir med 99% sannolik utomhus så det blir ingen lokal utan snarare en äng. ska troligen upp på måndag och kika omkring.
Vi blir 50-60 personer, eller snarare så många inbjudna. Hur många kan man räkna med kommer? Alla utom två (sambons ena syster + partner) bor i sverige, men på väldigt varierande avstånd. Det är istortsett bara mina vänner som inte har rötterna i ljusdal på något sätt (släktingar m.m.)
annapanna71: gamal kanske man säger. är från hälsingland egentligen, men numer uppsalabo.
klänningen kostar 100$ + frakt (55$) + ev tullavgift och moms.
med festpogram menar ni vad som ska vara när eller hur menar ni? är det kyrka som gäller för er alla?
har problem med inbjudan av mormor... hon kan inte gå utan åker rullstol utomhus (rullator inne). i grunden måste vi ha någon som tar hand om hene om hon ska kommavilket skapar bekymmwer. hur gör man?
annapanna71: vill att mamma ska njuta av bröllopsfesten, inte ha ansvar för mormor. normalt tar hon alltid ansvar för henne, men det är egentligen en dålig kombination och skulle bara skapa dålig stämning.
demilo: när skkulle ni gifta er (dvs hår långt efter OSA?)? När skickade ni ut inbjudningarna?
Vi ska in och leta matriasl till inbjudnngarna idag :)
vi åker dit på mån/tis så då blir det nog att kola plats. känns bara problematiskt jud nu. behöver veta tid, plats och ha prylar till inbjudningskorten. behöver hunna skicks domsnart
annapanna71: åroblemet är att min mamma kommer taansvaret, helt nkelt för att hon fungerar så, tror bara det går att motverka genom att någon annan har det. skulle gå att lösa under en del av tifdden, problemet är sen... föräldrarna soover ev kvar och mormor vill nog hem tidigt. jag hoppas de flesta stannar länge, dock vet jaag att motmor kommer väja att inte göra det, middagen är kring 21 dessutom. ussh har verkligen emetionella prob,lem med detta.... vill ha dit mormor men vill inte ändra hela upplägget ju. vore trevligt om hon var där till 7 iaf (börjar kring 4) och jag tror hon skulle gllla det, men är en bra bit hem för henne vilket gör att det inte bara går att skjusa hem henne
demilo: nej det vore helt ok är jsg säker på. hon bor numer på ålderdomshem så jag tror nog inte hon tar illa vid sig. problemet ätr just avståndet...
vi fuderar på om man kan hitta någon "skötare" eller liknande. lpter ju hemskt att hon inte sak kunna komma för at hon är gamal. sp vi är lite innre på ditt spå.
problemet är att de från hemstaden är just de som ska med på bröllopet (syskon + föräldrar), därav att vi letar någon utomstående...
gissar att ni är klara ed era inbjudningar? hur ser dom ut? vad har ni för klädsel inskriven?
ska börja med våtra idag... får se hur det går, ålsnen är att måla korten själv med akvarell (sambon vill inte stå för målandet och jag gör det görna så...), men ska ha 3 sidor som ska hänga ihop och överlappa varandra.. svårt att förklara, mrn jag hoppas det går bra.
ussh ahr jätte priblem att hitta platser att vara på faktiskt. något bra förslag? strösta problemet är u att iv int eär beredda att läga ut en förmögnht på plats, istortsett inget faktiskt. Eknomin skulle totalt krasha av dyra lokalkostnader, dessutom vill vi ju främst vara ute, men ha tillgång till toa och dylikt. Hembyggdsgårdarna var ju billiga förr, men nu vekrar de kosta skjortan, så hur gör man då?
maljor: vilken bygdegård (finns väl några)?
vi funderar på att vara på ängratörn då det var sådär genomvackert.
hittat en backup som fungerar vid dåligt väder (dvs om vi är inomhus), danspaviljongen (vart mins ajg inte, men ni vet säkert vilken det är)....