• m07

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Hej! Vi gifter oss 30/6 också, i Järvsö kyrka!

• m07

Hej Annapanna!
    Ja det är jätteskoj att vi kan pratas vid! Vi ska ju viga oss 17.00 och har festen på Järvsöbaden sen.
    Jag ringde Björs som ska hämta oss utanför kyrkan med en vit nordsvensk..ja det ska bli så fint!
    Jag kommer från Hudiksvall o Järvsö kyrka har varit en dröm sen jag var liten. Jag var i Järvsö som liten om midsomrarna och åkte slalom i Järvsöklack på vintrarna

• m07

Ska iväg på melodifestival/inflyttningsfest nu, så vi måste snart iväg. Vi kan ju prata mer imorgon!

• m07

Hej igen!

Anna: Vad har du för anknytning till Järvsö då?
    Såg att du hade haft problem med att få till underhållningen under kvällen, har det löst sig nu eller? Annars finns det en länk som heter jarvsoevent där alla band finns omnämnda som jobbar i Ljusdal/Järvsö.

• m07

Ja mina gäster osade förra helgen. Men gifte du dig inte 28/7? Eller.
    vi beställde via calligrafen, det blev faktiskt urtjusigt.

• m07

Det som börjar bli dags för nu är de sk personbeskrivningarna, tänkte ha en liten berättelse om alla gästerna, som en detalj i festprogrammet.
    Demilio var gifter du dig i för kyrka o var ska festen hållas?!

• m07

Och wicks var ska ni vara ngnstans?!

• m07

Demilio: Det blir säkert bra, kommer ni laga mat själva då eller?
    Vad har du för anknytning till järvsö?
    Jag kommer att ta min blivandes efternamn. Själv då?!

• m07

Anna, Jaha vad mysigt att ha ett hus där!
    vi har funderat lite kring att skaffa ett sommarställe i Hälsingland, men det lutar åt att det skulle bli närmre min familj. De bor i Enånger om du vet vart det är.

Vi kommer att ha ett band som heter "Truecolors" det är en kille som spelar aukustisk gitarr o tjej som sjunger till. Vi har inte hört dem ännu, men vi ska träffa hnm nästa vecka. Vad jag hört från Järvsöbaden så är de duktiga

• m07

Anna, våra gäster kommer att bo på Järvsöbaden och till viss del på Gästgivars. Hur gör era? Har ni abonnerat hela Kramsta för festen?
    Våran präst heter Sture Rask, ska försöka få träffa hnm också i vek, vem ska ni ha, känner du nån utav dom?

• m07

Anna, Ok vi har inte pratat med Sture ännu. Vad var det som kändes konstigt?! Varför var han knepig?

• m07

Ja det där låter ju inget vidare...hur är Anders?! Det kanske är så att man istället kan få kontakt med honom. Tänkte prata med Sture imorgon via telefon, då kanske man kan få en uppfattning om hur han är. Det är ju väldigt bra att få lite tips iallafall.

• m07

Anna: Hej igen,
    Varit ute och tagit en promenad, solen tittade fram här på senkvällen.
    Jag kommer att prata med Sture, så får jag bilda mig en uppfattning. Det är ju oerhört viktigt att kemin fungerar med den som ska viga oss. Helst skulle jag vilja att han är personlig och ägnar tid till att göra ens dag speciell. Så jag har förhoppningar fortfarande.

Vi kommer att ha ca 70 gäster på Järvsöbaden. Våra vänner kommer från sthlm, medans min familj bor till största del i Hälsingland. Jag såg att du kommer ha 100, så ni fyller kyrkan lite bättre .

• m07

Anna: hade du hittat någon bra sminkös i trakten, eller har ni andra som är inne i chatten några idéer?!

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??