Inlägg från: annapanna71 |Visa alla inlägg
  • annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

vickanvicky:

Jag startade denna länken men som sagt så lessnade jag lite när jag inte fick respons så jag har varit ute på lite olika trådar.
    Letade efter en empisskuren klänning så den länken är jag mest aktiv på. "Empire-klänning sökes"

• annapanna71

demilo:

Du behöver inte be om ursäkt mera, jag förstår att det inte var din intention men tyvärr upplevde jag det lite trist.
    Nog om detta

Vad fick du varning för???
    Jag fick mail från Yvonne Isaksson som jag blev rekommederad att kontakta. Var det henne du menade?

Har du träffat Åhman någon gång?

• annapanna71

demilo:

Jag förstår att din sambo hellre ville ha den gamle prosten, Börje Björklund heter han. Det är god vän till vår familj så honom hade vi kommit överens med, fastän han är pensionär. Nu fick han veta att hans barnbarn ska konfirmera sig den 30 juni så nu kan vi inte ha honom Jag är jättebesviken!
    Åhman har semester så nu hade vi fått Sture Rask som är komminister och honom pratade jag med i telefon en gång. Efter det samtalet bestämde jag mig med en sång att honom ska vi INTE ha!!
    Nu står vi här helt utan präst istället...inte kul! Hoppas det löser sig, vi har en kvinnlig präst på gång från Arbrå, får se hur det går.

Åhman är en riktig kuf tycker jag Han är något feminin men är sju resor bättre än Rask Ska bli kul att se vad du tycker om honom när du träffar på honom på ert vigselsamtal

• annapanna71

vickanvicky:
    Ja, jag tror han skulle vara sjukhuspräst nu, det är sant. Jag hade ett så dåligt samtal med Sture så det känns inget vidare att ha honom. Hoppas vi hittar någon annan.
    Tydligen är det ingen vidare församling varken i Järvsö, Ljusdal eller Färila om jag förstår rätt.

Tack för tipset om plats för foto!

demilo:

Planeringen går fint!
    Var i Järvsö hela förra veckan och då hann vi fixa en del. Bokade make up/frisör, tårta, pratade med blomsteraffären och fick några tips på personer som kan hjälpa till med transporten.
    Har problem med val av blommor och hur buketten ska se ut.
    Ville ha syrener men de säger att det kan bli både dyrt och kanske inte så fräscha blommor eftersom det beställs från Holland.
    Har du tips?

• annapanna71

majlor:

Ingen fara, man kan ju inte gärna svara på frågor om Järvsö om man inte vet något om frågorna
    Men det är ändock känslan jag fått, kanske eftersom ni haft så mycket gemensamt så har jag fått känslan att ni inte ville diskutera med en till.
    Vi glömmer det nu och kör vidare mot roliga äventyr

• annapanna71

Våra gäster ska bo på Kramsta Gästgård.
    De tar 490/rum med frukostbuffé. Det tycker jag är ett kanonpris och våra gäster också

Men ska ni ha festen i Ljusdal är det kanske bättre att ha boendet där också.
    Vi har festen på Kramsta så det blev perfekt att ha gästerna där också.

Jag har bokat in för mig och syrran att fixa i ordning oss på Syrran & ja. Tack för det tipset!
    Ska försöka hitta någon som kan fixa naglar också.

• annapanna71

Johan som äger Kramsta är en mycket god vän till oss men han sa att det är det priset som är för alla gäster under hela sommaren så det var faktiskt inget "kompispris"
    Det är fantastiskt trevligt på Kramsta och maten är verkligen kanon så jag ser verkligen fram emot den festen

Naglar fick jag tips på från Syrran & jag så jag ska ringa och kolla. Hittar jag ingen så hör jag av mig till er igen ifall ni har någon. Ska ni fixa naglarna??

• annapanna71

Ja, det är för ett dubbelrum, man betalar 490 per rum alltså oavsett om du bor själv eller med någon. Då får man ha med eget linne, vill man hyra linne kostar rummet 790, men ta med sig några lakan gör man väl om det är så billigt

• annapanna71

Ja, det är B&B, stämmer bra

• annapanna71

Vad bra att jag kunde vara till någon nytta
    Jag är också otroligt ovan med långa naglar men vågar inte göra dem för långt innan, då lär jag ha av dem direkt
    Ska ringa en tjej som jobbar i Hudik i veckorna men jobbar fredagar i Ljusdal. Hoppas hon kan fredagen innan vår vigsel.

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??