Inlägg från: tezzilezz |Visa alla inlägg
  • tezzilezz

4 Augusti 2007 *Tråd2*

hm, måste lägga mig i creme o ivory diskussionen, ja hade lite problem med det, när ja provade min klänning med slöja så syntes det ganska tydligt om slöjan inte passade till klänningen färgmässigt så ja skulle rekommendera att prova båda ihop innan man bestämmer sig... för säkerhets skull!

• tezzilezz

vi blev ihop den 3e så då fick det bli den 4e i år... sen så vill vi båda gifta oss på sommaren!!

• tezzilezz

hejsan alla, ja har faktiskt vetat hur min ring ska se ut hela tiden, känns väldigt skönt, klart att man tänker att andra ser otroliga ut när man tittar, men ja har designat min själv, så d finns ingen som ser ut som min... den ska vara ganska enkel, lika bred som förlovningsringen med tre hjärtformade rubiner och två "vanliga" diamanter i... den kommer bli så fin!

måste bara få berätta att ja nu kan lägga till två saker till färdigt listan...
    vi har bokat fotograf, fick ett ganksa bra pris, dock ingen framkallning medräknad, ska välja bilder först efteråt, men både i studio och ute bilder för 3440:-

sen har vi beställt tårta, eller bara bokat ställningen egentligen för vi måste bestämma vad vi ska ha i, men vi har bokat bageriet i alla fall.. Känns skönt när saker börjar falla på plats..

• tezzilezz

nja vi har väl funderat lite, det blir en med mousse i i alla fall, o chokladsmak någonstans... sen vill vi inte ha marsipan eller grädde uppe på så d blir riven vit choklad... Ni då?

• tezzilezz

mm, vad mumsigt det låter, man blir ju sugen på tårtan redan nu...

• tezzilezz

ja har sett mina stenar nu, såååå fina!! Har beställt ringen nu, längtar tills den blir färdig.. vill inte ha den för tidigt hemma så ja hoppas det tar några må´nader i alla fall...

• tezzilezz

hej alla, värst vad dåliga vi är på att skriva nu för tiden.. ja har massa andra tankar med skolan för tillfället så ja hinenr inte vara inne så mycket men nu när jag kikade in hade ingen skrivit något nytt sedan sist jag var här... Hm.. vart har ni tagit vägen??

• tezzilezz

okej.. men ändå tråkigt att ingen skriver... typ hur d går för er o vad ni hinner med o så... känns som om ja ligger så långt efer så när ja läser ´vad ni gör får jag ny inspiration...=)

• tezzilezz

bruden blå - ja vi har sagt så där nån gång oxå, m2b pappa e likadan, han tycker vi borde åka till köpenhamn o gifta oss.. Han har tydligen försökt göra så själv men lyckades inte så nu försöker han få oss till det.. Mest på skoj förstås, fast hur skönt hade det inte varit, dagen är ju verkligen till för bara oss!!! Klart att man vill att folk ska vara en del av den, men efter alla konstiga frågor och gliringar så känns det mest jobbigt emellanåt...

Fast hur kul är det inte?? Att pyssla med inbjudningar, kika på olika tiaror, prova klänningar, välja färg på servetter, dukar, kort m.m... det är ju sånt man skulle kunna arbeta hela livet med, funderar starkt på att ha det som extrajobb i framtiden...bröllopsplanerare... det hade vart nåt!!!

Just nu är ja lite pirrig inför helgen.. mina systrar o ja ska iväg o de ska prova tärnklänningar.. de är två helt olika personligheter o den ena vill att klänningarna ska vara likadana så vi får väl se hur d går.. de är som katt o hund ibland..

För tillfället försöker ja samla mod o ringa till pastorn som vi vill ha o sen ska ja boka tid hos frissan för nån hårkoll eller vad hon kallade det... O tårtan får vi inte glömma...försöker få fram ett bra recept med bageriet...ja e ju så himla kräsen... Vad håller ni på med för tillfället??

phu...långt inlägg...sorry...

• tezzilezz

lugnt med stavfelen, de slinker in så lätt..

Oj, ja då förstår ja att det blir lite komplicerat med en liten bebis i famnen hela dygnet...

Ja, fotograf, vi hade tänkt att inte ha någon då min m2b känner en duktig "fotograf" men han ("fotografen") tyckte att vi skulle ta lite riktiga bilder så det blev d så ändå... Vi betalar 3000 ca kommer inte ihåg exakt.. O då får vi studiobilder och utomhusbilder, ca 3 timmar sammanlagt. Men i det ingår inga bilder utan vi får istället rabatt på bilderna vi väljer att framkalla så att vi kan välja bilder efteråt.. Vi ska inte ha något direkt album utan vill själva klistra bilder i en bok sen.. Känns snyggare!!

Vad tar han som ni siktat in er på då?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*