Inlägg från: Cecilia.A |Visa alla inlägg
  • Cecilia.A

4 Augusti 2007 *Tråd2*

åh... redan hittat ring...
    Vi har tittat runt lite och jag har fastnat för en jättefin enkel modell från Ole Lyngard. Så svårt... Tanken är ju att ja ska bära den resten av mitt liv.
    Har iaf hittat min klänning och vi har skickat inbjudningskorten, det gjorde vi nu i veckan.

• Cecilia.A

Petra 74
    Min klänning är det 12 veckors leveranstid på och det är nog inte ovanligt. Sedan ska den ju dessutom justeras en aning innan den passar mig helt perfekt. Mitt tips är att börja kika så snart som möjligt.

• Cecilia.A

Melleni
    Klart du ska åka o prova din drömklänning!
    Det priset är ju fantastiskt. Det är precis som du säger att du bara kommer tänka på det annars. Kanske är det t.o.m så att den inte är så fantastisk sóm i ditt huvud...
    På tal om psalmer, det tycker jag är mysigt och hör kyrkan till men det är min åsikt. Det finns jätte många fina.

• Cecilia.A

För oss rullar allt på. Inbjudningarna är skickade och festlokalen är bokad, de står även för mat och personal. Skönt! det behöver jag inte tänka på...
    Bandet är bokat tror jag... De lovade att höra av sig men än har ingen ringt.
    Imorgon ska jag till min frisör och diskutera frisyren. Kul!
    Min blivande makes kläder är inte klara men det ordnar sig nog. Jag har beställt min klänning och den ska komma snart.
    Vårt största "bekymmer" just nu är fotografen. Vi har bokat en yrkesfotograf men har nu blivit rekommenderade två olika mycket duktiga amatörfotografer. Vi vet inte hur vi ska göra?

• Cecilia.A

majlor
    För mig funkar länken utmärkt. Vacker bukett. Har du någon tanke bakom valet eller tycker du "bara" att det är otroligt vacker? Vilket förstås inte är så bara...
    Jag ska be min kompis att göra min bukett (vi gick florist på gymnasiet tillsammans). Vi träffar henne i helgen. Hoppas hon vill hjälpa mig*
    Jag ska ge henne förslag på vilka blommor jag tycker om och sen får hon fria händer. Hon känner ju mig och vet vilken stil jag föredrar. Är övert6ygad om att hon fixar det alldeles utmärkt!

• Cecilia.A

Jag håller på och tittar för fullt efter bröllops resa. Har ni bestämt vart ni ska åka? Ska ni fara iväg direkt efter bröllopet eller väntar ni ett tag?
    Vi kikar på Caribien eller Seychellerna, det känns som att nu vill vi slå på stort
    Vi kommer vänta ett par månader med resan och åker förmodligen i november. Det beror på när det är mest prisvärt.

• Cecilia.A

Nej visst är det svårt!
    Thailand är jättefint men tänk på att det är fint på resorten men kanske inte lika vackert runtomkring. De är inte så bra på avfalls hantering. Däremot är det ett fantastikt land med otroligt god och prisvärd mat. Thailand har ju bäst väder i januari men om det skiljer prismässigt vet jag inte.

• Cecilia.A

Nej jag h+åller med dig, man vill ju att det ska vara perfekt!
    Jag har varit både i Krabi (Ao Nang) och på Koh Chang. Koh chang nu senast i januari. Där är det verkligen fint. Fina stränder och lagom med försäljare. Fin natur men fortfarande lite "skräpigt" i omgivningarna. Jag vill absolut inte avskräcka dig men vill poängtera dettta eftersom jag vet många som blivit besvikna pga detta. Oftast har doch landets vänliga mentalitet uppvägt det. Är man bara medveten om det innan så går det bra. Har ni kikat på något särskilt hotell?

• Cecilia.A

Bruden blå
    Jösses vad fint ni gjort!!!
    Jag blir alldeles rörd...
    Er lilla "dikt" om resepresentkort är helt perfekt.
    Ni verkar vara ungefär som vi... Vi träffades oxå -97... KUL!

• Cecilia.A

Just nu håller jag på och bearbetar min blivande att han ska åka och kolla kläder... Han börjar hålla med mig om att det nog är dags.
    I veckan var jag hos min frisör och vi bestämde stilen på min frisyr. Lite uppsatt, lite häng. Jag vill ha det lite bohemiskt.
    Dessutom funderar jag fram o tillbaka om secretbox kan vara något för mig? Min blivande skulle verkligen bli överraskad för det är inte typiskt mig...
    Oh no! Nu kommer han

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*