• JPfru

Morgongåva

Hej!
    Funderar lite på det där med morongåva, ska gifta mig i juni.
    Vad har ni fått från era män? Har ni gett någon morgongåva till er man? Vad?
    Hur mycket får en morgongåva kosta?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Morgongåva
  • bröllopivinter

Jag blev tagen till en professionell fotograf på min möhippa, och nu ska jag göra en kalender av de bästa bilderna som han ska få!

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Hur mycket det får kosta är ju väldigt individuellt, beror ju liksom på vad du har på banken.

Jag har funderat fram och tillbaka och har kommit fram till
    * "Just Married" t-shirt
    * våra löften som tavla i en ram
    * scanner eller x-box

Det sista är inte verkligen romantiskt men det är något jag vet att han jättegärna vill ha (samtidigt har jag gjort en fin tavla av våra löften på datorn, det är romantiskt nog ).

Jag vet att jag får något av honom, men har ingen aning om vad...

• lindah1980

Jag har bestämt mig för att om jag och min sambo någon gång skulle gifta oss, så ska han få ett DIF hockey emblem i 24K guld av mig eftersom det är hans absoluta favvis lag ( det finns i deras shop)

• Moa Malviker

Vi har redan köpt morgongåvar, min sambo har redan fått sin.. ett X-box 360 med 5 spel.. gick på ca 5000 kr.. och jag har ett hängsmycke i guld som är unikt (kostade ca 4000kr) som väntar på mig i byrålådan.. (gifter oss i pingst)

• Clobberella

Vi kommer inte att byta morgongåvor, onödigt med ytterligare utgifter i budgeten, och mycket roligare att ge presenter när det inte förväntas i stället!

• Moa Malviker

Haha min sambo blev jätte förvånad när jag helt apropå sa en dag i januari att vi skulle köpta hans efterlängtade X-box.. han blev hel chockad och hade verkligen inte räknat mmed att få något.. Men det är ju inte priset som räknas utan tanken..

• silvera

Moa Malviker
    Men han spelar väl inte
    X-boxen förrän i pingst vá?

• blomsterbiet

Vi ska heller inte ge någon morgongåva eftersom det är taight i budgeten.

Men visst hade det varit trevligt att få ett fint smycke. Vi får väl pussas lite istället!

• Fru Cinderella

Vi har tänkt ge varandra något billigt.. det behöver ju faktiskt inte kosta multum.. så jag funderar på ett par kalsonger med Propetry of Mrs. Reneby skrivet på för ca. 200kr

• Moa Malviker

Jag hade egentligen inte tänkt ge honom det förräns till pingsten, men jag ville ju veta vilka spel han ville ha, och just då var det ett bra erbjudande.. och att lägga X-boxet i garderoben fram till pingst var bara att glömma.. och tur vad nog det för annars hade jag inte haft någon nytta av honom i sängkammaren.. Behöver jag säga att han sitter just nu..

Men håller helt med om att bröllopet är betydligt viktigare än att köpa dyra morgongåver..

Svar på tråden Morgongåva