Inlägg från: Thailands brud |Visa alla inlägg
  • Thailands brud

Tufft att planera! (långt)

Ni har inga föräldrar som akn vara villiga att bifra lite? Då kan ni ju göra upp en budget och höra er för vad de är villiga att bidra med. Kuvertavgift är också ett alternativ. För att lägga fram det på ett bra sätt kan man i inbjudan skriva att " XX & XX inbjuds att hedra vigeln mellan XX & XX ......

Istället för en gåva önskar vi att ni vill fira denna glädjens dag med oss på restaurang XX" Då förstår nog de flesta att det är till självkostnadspris, något som inte är helt ovanligt idag.

• Thailands brud

Vill du ha fler spartips and att ordna en rolig billig fest så säg till, mitt tips utgick ifrån att ni ville ta ut en kuvert avgift och då är det kankse lättast att hyra in på restaurang.

• Thailands brud

Ett bra tips om man gör maten själv är att ha buffé! Blir billigare och mkt enklare! Trots at vi hyr in på retsaurang har vi valt att ha det för att få en roligare och mindre stel fest.

Dricka kan ni ju köpa i tyskland & ta ut självkostnadspris för detta. Till maten kan man bjuda på dricka men efteråt kan ni ha en enkel bar med en kruka där folk får lägga vad de tar för.

Vad gäller blommor så pratade jag med e nflorist om varöf brudbuketter är så dyra. Jag vill ha en rund stor bukett med rosor o hon sa att det går bra med vanlig bukett bindnig, det håller lika bra. Då betaler du bara för blommorna och inget för arbetet eftersom det inte är särskilt arbetssamt.

Håret kan du kanske be någon kompis göra?

Min klänning köpte jag på ebay, originalet kostade 22 000 här i sverige, jag betalde 800 med frakt och den är SÅ fin.

Inbjudningskort & trycksaker kan man enkelt göra själv, portot kan man sprar in genom att var flitig med sin cykel.
    Gör ett kul festprogram och lite roliga aktiviteter, allt som blir bra & är kul behöver inte kosta....

Tärna & bestman är inte tvunget, det är en onödig utgift oftast...

Sminka dig själv!

Låt en guldsmed göra en kopia på en ring du gillar, det bliroftast billigare o har du guld att smälta ner sjunker priset ytterligare.

Vill du ha fler tips?

• Thailands brud

Damen: Vilken bra idé! O man slipper nämna pengarfrågan överhuvudtaget, utmärkt förslag!

Svar på tråden Tufft att planera! (långt)