• esposa

Hur får vi det roligaste festhäftet??

Tack jansson77 för båda tipsen! Några fördelar ska man väl ha av jobbet

• esposa

Kolla den här länken, finns mallar för olika antal sidor i festprogrammet somv visar vilken sida som ska vara var. Jag tycker den är jättebra www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

• esposa

jansson77: jag är verkligen jätte dålig på att rimma (har själv struntat i den biten, skriver endas någon mening om varje gäst) men ville ändå försöka hjälpa dig...

3 Brudgummen älskar farmodern sin
    som barnbarnen ofta i sitt hus bjuder in

5 Vår master har tröttnat på att hyra
    kanske får han nu lov att göra sina maskiner lite mer dyra?

• esposa

Är det gäster eller hästar ni har på ert bröllop jansson 77 (förlåt, kunde bara inte låta bli )

• esposa

fru2009.blogg.se Det låter väldigt intressant och kan nog bli en riktig succe! Annorlunda och roligt. Men har du några förslag på hur du tänkt dig det? Jag har utformat mitt som ett "vanligt" men bollar gärna idéer med dig om du behöver (inte för att jag vet vad jag kan tillföra men )

• esposa

hmmm oj vad svårt... står helt still i huvudet nu! ska fundera lite på det... kanske någon annan här som kan hjälpa till också?

Låter som en jätte rolig ide´ ialla fall!!

• esposa

fru2009.blogg.se Nu "brainstormar" jag bara...

Tidningen kanske kan heta något i stil med "Livsnytt", "Kärleksnytt" etc. Sen skulle det kunna vara kul om ni satte in kontaktanonner från några av gästerna (sådana som kan ta det) där de eftelyser partner, livskamrat, resekompis, städerska m.m..

Sen skulle ni ju kunna ta med Tv-tablån (Den som är över bröllopsdagen. Har du sett den? finns här i tråden... Annars har jag den.)

Ert möte skulle kunna vara "reportage från 80-talet/2002" (eller när ni nu träffades) där ni beskriver och tar upp specifika saker som hände just då, som var mode då, var ni befann er då...

• esposa

Har ni många gäster? Annars skulle man kunna göra gästpresentationen i form av ett reportage om något (där alla gästerna presenteras och vävs in. någon är huvudpersonen och sen utnyttjar man de andras yrken/egenskaper för att få ihop historian. någon kanske är brandman/polis/sjuksköterska...)

Sen kan man ha påhittade (eller riktiga) horoskop för just den månaden ni gifter er.

Kan ha en artikel om kyrkan eller stället ni gifter er på.

Reklamanonser med roliga särkrivelser (typ "Damklippning 250 kronor. Pensionärer 170 kronor" - den finns på riktigt på min gata )

Intervjuer med brudparets föräldrar, tärnor, bestman, er själva etc...

• esposa

Ja precis!

Angående annonserna så behöver det ju inte var efter partner utan kanske någon som gillar att spela tennis som söker en motståndare, någon som pratar väldigt mycket som vill starta en syjunta, någon som erbjuder sig att hålla bakningskurser (men som egentligen är en katastrof i köket )

Tror ni kan få ett helt underbart roligt häfte! Nästan så jag blir sugen på något liknande om det inte vore för att jag redan gjort klart vårt

• esposa

fru2009.blogg.se: Tycker absolut inte att du måste ha "tacket" på slutet - blir ju helt perfekt med dagens ros!!

Angående serier så såg jag någon tipsa om serier som har med bröllop att göra som du skulle kunna använda. Tror de kanske finns i denna tråd annars kan du säkert söka på det här på BT!

Kul att du har kommit igång!!

• esposa

fru2009.blogg.se: åh vad roligt!! Blir så nyfiken! Kan du inte maila mig så jag får se hur det blir?? hjelm47@hotmail.com

Hur har du tänkt göra med själva layouten? Ska det se ut som en tidning eller kommer du köra "vanligt" format? Vad kommer du använda för papper? *hihi* vad spännande!!

• esposa

fru2009.blogg.se : tack snälla! ska kolla på det direkt imorgon och återkommer med respons efter det. Nu ska jag kolla schlager Trevlig kväll och pyssla inte för länge nu

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??