• brud  nästa år

Hur får vi det roligaste festhäftet??

Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???

• Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??
  • Frideli

å vilken rolig....mailtråd...

• HalmstadNilla

ok, ny regel!
    När man skriver in sin mejl måste man även skriva ett tips på något man kan ha/göra i festhäftet...

gtoorell@hotmail.com

Förslag till konversation:
    -Svarade hon verkligen ja?
    -Vattnets betydelse för sjöfarten
    -hur många snickers rymmer din altan?
    -Vad gör hon åt hans kommande gubbmage?
    -Gift elelr ogift? Ett inlägg i miljödebatten
    -Synpunkter på senaste upplagan av telefonkatalogen
    -varifrån kommer storken?
    -Vraför stavvar man så knostigt i swänskan?

(nu kanske det inte blir en helt död tråd.. )

• Lasky

Chrissa, kan du maila mig, är du snäll!

Jag har bett 2 gånger, men ingen som vill hjälpa till!

• gift070707

chrissa: Tar gärna emot adressen där man kan köpa den fina stilen, man kanske får lite tips. Tack än en gång för allt du hjälper oss vilsna med.

• chrissa

gift070707

Maila denna kvinna, det är hon som har gjort mina monogram. Jag har glömt vad sidan hette, där jag beställde, men fråga Kerstin så kan du se även på denna sida. Annars är det bara att skriva till henne vilka bokstäver eller namn du vill ha och så sänder hon olika alternativ som du kan välja på!

kerstin.kallin@gmail.com

Det är bara kul att man kan hjälpa till!

• maljor

Jag kan en som är såååå rolig. Tyvärr är den väldigt lång men jag skriver den ändå:

Bröder och systrar!

Det är med glädje jag överlämnar denna kompletta visdomskälla för att snabbt nå en hög social status som finsmakare

Lite Vinkunskap!

Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner:

Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt av vardera på en vit bordduk. Det vin som lämnar en gredelin fläck efter sig är ett rödvin.
    Riktiga kännare kan även på bara smaken avgöra om ett vin är vitt eller rött. De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg. Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med vin konstatera om detta är rött eller icke.
    Om man serverar rött vin är det lämpligast att ge var och en av gästerna en trasa att hålla under hakan medan de dricker, så att de inte förstör sina kläder om de spiller på sig.

Till fiskrätter, såsom fickbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin.
    Portvinet är ett vin som man serverar i porten. Har man icke någon port kan man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.
    När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i bostaden. När man serverar ett tosst vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare i beredskap.

Om man själv ska bära hem sina flaskor från Systembolaget gär man klokt i att köpa ett lätt vin, så man inte får för mycket att kånka på.
    Till villt bör man välja vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.

Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:

- Oöverträffat
    - Innovativt
    - Preliminärt
    - Kvastskaft

Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:

- Västkustskt
    - Konsitutionerad
    - Substantiera
    - Tillvägagångssätt

Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin:

- Nej, ingen mer sprit för min del
    - Nu är det nog dags att gå hem
    - Ledsen, du är inte riktigt min typ

Med hopp om att detta kan hjälpa dig att bli en fulländad vin-connoisseur.

• janson77

Maljor: det där var ju kanon ju
    Har du det som fristående text i festprogrammet????

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??