Hur får vi det roligaste festhäftet??
Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???
Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???
Glömde sätta in vår mail... antoine.karin.2013@gmail.com.
Tack igen!! :)
Sitter också och klurar på festhäftet och skulle bli såååå glad om nån ville sitt häfte även till mig :) berglund_regina@hotmail.com
Skulle bli super glad att få kika i några festhäften camilla_jensen88@hotmail.com
I vårt festhäfte hade vi förutom meny, bordsplacering och lite rolig info om alla gäster hade vi även; lite historik om platsen som min mans mormor hade skrivit (starkt knuten till min mans släkt), vi hade gäster från hela landet så vi hade en sverigekarta med statistik över vart alla kom från och även dialketala uttryck för varje region för att "öka möjligheten att kommunicera med din bordsgranne" :) sedan hade vi lite kort info om oss och tankarna kring bröllopet. Därefter hade toasvärdarna (utan vår kännedom) laggt in lite bilder på oss och även sångerna som skulle sjungas. Allt avslutades med en tacksida till alla inblandade. Blev jättebra.
Vi har sedan tidigare gjort två festprogram för två andra bröllop och känner oss lite "urlakade' som om vi redan använt upp alla bra ideer faktiskt, så vårat kommer antagligen bli väldigt sparsmakat som det känns nu och vi gör det själva för vi tycker designen är så viktig..
Antagligen kommer det innehålla:
Utförlig meny för både mat och dryck.
två korta snappsvisor
Kanske lite historik om våran lilla gård.
Speciellt tack till alla som hjälpt oss att renovera festlokalen.
Lite "bröllopshistoria" om vi hittar något bra
Vi hade tänkt ha lite kul info om gästerna, några sånger, några vitsar, lite foto på oss som små med roliga texter, meny, lite hållpunkter som inte är äkta alls (brukar uppskattas då man kan nämna många gäster där med roligt innehåll) och ev nåt korsord.
Jag har gjort häften förr o tycker det är megakul så jag lär ju vara med i denna o tycka o vilja haha
Snälla!! Jag skulle bli så glad om några kan skicka sina häften till mig, så jag får lite inspiration :) lottis_123@hotmail.com
Jag vill ha mer tips men kommer med lite egna också.
Vi kommer att ha
* framsida med monogram
* Välkomsttal
* Regler, (roliga, fräcka regler)
* Kvällens program
* Menyn
* Vad jag älskar med "NAMNET" !
* Roliga barncitat
* Bingo
* Tack
Jag vill gärna få tips om bra fest program på mailen :) sophielamberg@hotmail.com